Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wzrasta sprzedaż muzyki przez internet

Rośnie sprzedaż cyfrowych piosenek, zarówno jeśli chodzi o przychody jak i procentowy udział w całym rynku nagrań muzycznych, wynika z badań przeprowadzonych przez International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). Jednak ogólne przychody branży ze sprzedaży muzyki są mniejsze niż w zeszłym roku.

W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż muzyki do pobrania była na całym świecie o 106% wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i wyniosła 945 mln USD. Pliki z muzyką stanowią już 11% sprzedawanych nagrań, w grudniu 2005 było to 5,5%.

Niespodziewanym powodzeniem cieszą się utwory do pobrania na telefony komórkowe. Stanowią one 3% światowej sprzedaży muzyki online. Tego typu usługi są popularne głównie w Japonii, gdzie stanowią one 85% rynku cyfrowych nagrań.

Globalnie najpopularniejszą usługą są dzwonki do komórek, stanowią zdaniem IFPI, już 32% sprzedaży. Pojedyncze utwory stanowią 32% sprzedaży, pełne albumy 15% a rozwiązania oparte na abonamencie 7%.

Koreańczycy są najbardziej przychylnie nastawienie do nowych form dystrybucji. W sklepach z muzyką do pobrania zaopatruje się 51% z nich. W USA 18% rynku przypada na muzykę pobraną z internetu, co stanowi kwotę 513 mln USD. Cyfrowa muzyka jest także popularna w Japonii (11%), we Włoszech (9%) oraz w Wielkiej Brytanii (8%). Nie podano informacji dotyczących polskiego rynku.

Sprzedaż muzyki na nośnikach tradycyjnych, jak płyta CD, globalnie zmniejszyła się w pierwszym półroczu 2006 o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przychody ze sprzedaży muzyki na całym świecie spadły o 4%. Zdaniem IFPI winę za to ponosi piractwo oraz olbrzymia konkurencja na rynku dóbr konsumpcyjnych przeznaczonych dla młodych ludzi.