Wyszukiwarka Microsoftu lepsza od Google?

Szef Microsoftu w Europie powiedział, że w przeciągu pół roku koncern z Redmond uruchomi w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wyszukiwarkę internetową znacznie lepszą niż Google.

Neil Holloway, prezes Microsoftu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, stanowczo stwierdził, że w ciągu sześciu miesięcy internauci w USA zauważą, że jakość szukania i trafność rezultatów w wyszukiwarce Microsoftu nie ma sobie równych na amerykańskim rynku. Przyznał jednocześnie, że koncern uczy się na błędach i nie zamierza integrować wyszukiwarki z systemem operacyjnym Windows Vista. Mając świeżo w pamięci problemy związane z wyrokami amerykańskich sądów i Komisji Europejskiej w sprawach związanych z przeglądarką Netscape i audiowizualnym oprogramowaniem RealNetworks, Microsoft nie ma zamiaru narażać się na ewentualny protest Google. Dlatego zamierza sprytnie obejść ewentualne pretensje, integrując przyszłą wyszukiwarkę internetową z komunikatorem internetowym Windows Messenger, oraz z klientem pocztowym Hotmail. W ten sposób użytkownicy Windows Vista nie powinni odczuć braku wyszukiwarki bezpośrednio w systemie operacyjnym.

Google vs. MSN Search - gigant z Redmond znokautowany

Na łamach serwisu PC World Komputer przeprowadzony został pojedynek wyszukiwarek Google i MSN Search.

Ze starcia z miażdzącą przewagą nad oponentem wyszła wyszukiwarka Google - spośród 1450 użytkowników, którzy oddali głos w pojedynku, aż 1426 (98,34%) wybrało tę właśnie wyszukiwarkę. Na MSN głosowało jedynie 24 ankietowanych - 1,66% wszystkich głosujących.

Google vs. MSN Search - wyniki pojedynku

Nowe możliwości wyszukiwania będą dostępne w Europie niedługo po premierze w Stanach Zjednoczonych. Wielka Brytania będzie się nimi cieszyć w tym samym momencie co USA, natomiast Niemcy i Francja prawdopodobnie trzy miesiące później. Neil Holloway twierdzi, że wyniki otrzymywane po wpisaniu zapytania w nowej wyszukiwarce Microsoftu będą bardziej skoncentrowane na potrzebach internautów niż dotychczas. Według niego w chwili obecnej użytkownik otrzymuje po prostu suche adresy stron internetowych, wśród których bardzo często nie ma tego, którego szuka. Microsoft ma ambicje, by rezultaty wyszukiwania były bardziej przyjazne ludziom. Użytkownik wyszukiwarki internetowej Microsoftu będzie mógł na przykład otrzymać w wynikach wyszukiwania listę restauracji z konkretnym menu w najbliższej okolicy, albo spis domów przeznaczonych na sprzedaż w określonym przedziale cenowym i z takim a nie innym wyposażeniem. Obecnie wyszkiwarka MSN należąca do Microsoftu jest dopiero trzecia w rankingu, o czym pisaliśmy w materiale "Ranking wyszukiwarek - po roku".