Wyniki Megapanel PBI/Gemius za marzec 2013

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) oraz firma Gemius SA opublikowały wyniki badania "Megapanel PBI/Gemius" za marzec 2013.

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego czołówka pozostała bez zmian. Z rankingu wypadło Adobe.com oraz Grupa Spilgames. W ich miejsce pojawiły się dobreprogramy.pl oraz Grupa TVN.

1

1

W rankingu domen według zasięgu miesięcznego zmiany może zauważyć jedynie na końcu stawki. Z rankingu wypadło adobe.com oraz goodgamesstudios.com. Na ich miejsce pojawił się microsoft.com oraz zumi.pl.

2

2

W Rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych w większości przypadków odnotowano wzrost liczby użytkowników (real users). Na ostatnim miejscu zamiast Grupy Polskapresse pojawiła się Grupa Demotywatory.

3

3

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu można zaobserwować zwiększenie średniego czasu na użytkownika. Na 5 miejsce z  7 przeskoczyła Grupa TVN. Na miejscu 11 pojawiła się Grupa Demotywatory.pl. Z rankingu wypadła Grupa Ringier Axel Springer.

4

4

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu nastąpiły przetasowania w dolnej części tabeli. Z rankingu wypadła Grupa Panorama Firm oraz tablica.pl. Na miejscu 19 pojawia się Grupa Ipla. Na miejscu 18 debiutuje Grupa Demotywatory.pl.

5

5

6

6

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika "Aktywne aplikacje" na bardziej precyzyjną - "Uruchomione aplikacje". Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - "Uruchomione aplikacje (%)".

Megapanel PBI/Gemius to standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Celem tego badania jest zaprezentowanie profilu demograficznego użytkowników internetu. Umożliwia ono także zorientowanie się, w jaki sposób internauci korzystają z zasobów sieci. Wyniki badania pozwalają porównywać popularność poszczególnych witryn.Megapanel PBI/Gemius obejmuje obecnie ponad 6 tys. witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.