Wirtualna Polska lokalnie reklamuje z NetSprint

Na mocy umowy między NetSprint a Wirtualną Polską, w portalu pojawiły się linki lokalne. Umożliwiają one reklamodawcom dotarcie do potencjalnych klientów w konkretnych regionach Polski.

Odpowiadając na rosnące zainteresowanie reklamami związanymi z wyszukiwaniem, od ubiegłego roku spółka NetSprint oferuje lokalne linki sponsorowane, adresowane przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które działają jedynie w danym regionie i nie potrzebują reklamy ogólnopolskiej. Dotychczas lokalne odnośniki prezentowane były w wynikach wyszukiwania na 20 portalach i serwisach ogólnotematycznych oraz 140 serwisach regionalnych. Od teraz można je zamówić również na Wirtualnej Polsce.

O tym skąd pochodzi dany internauta wiadomo dzięki dwóm sposobom. Osoba korzystająca z wyszukiwarki NetSprint na portalu o zasięgu ogólnopolskim identyfikowana jest w oparciu o numer IP komputera, z którego zadaje zapytanie. Bazę numerów IP, przyporządkowanych do poszczególnych województw i miejscowości, dostarcza firma Gemius S.A. W przypadku serwisów regionalnych korzystających z wyszukiwarki NetSprint wyświetlane są jedynie te linki lokalne, które dotyczą danego województwa.

Reklamodawca może określić, w jakich regionach pojawiać się będzie jego link sponsorowany. Otrzymuje również możliwość uzależnienia treści odnośnika oraz słów kluczowych od wybranych przez niego obszarów. Przez czas trwania kampanii posiada dostęp do statystyk jej skuteczności. Bez dodatkowych opłat może zmieniać treść linków, dodawać i usuwać województwa oraz słowa kluczowe.