Większy popyt na płatne treści
- Anna Meller,
- 01.10.2003, godz. 12:53
Coraz więcej wydajemy na płatne treści w Internecie. To jednak początek wydatków, bo serwisy online dopiero startują z usługami typu premium. Celem twórców nowych, odpłatnych usług z pewnością będzie zdobycie większej ilości klientów wśród młodzieży, bo to właśnie ta grupa najwięcej wydaje w Sieci – wynika z raportu przeprowadzonego przez OPA oraz comScore.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2002 w minionych sześciu miesiącach br. nastąpił 23% wzrost wydatków na płatne treści – wydano łącznie 748 mln USD. Statystyki są bardzo optymistyczne. Wydaje się, że internauci już przyzwyczaili się do tego, że za dodatkowe usługi internetowe muszą zapłacić. Najchętniej wciąż płacą młodzi ludzie. Z badań OPA wynika, że połowa tych, którzy korzystają z płatnych usług, pochodzi z domostw, gdzie mieszkają ludzie w wieku od 25 do 44 lat. Jedna czwarta korzystających z usług premium ma dochody rzędu 100 tys. USD.
Bardzo ciekawym spostrzeżeniem jest również fakt, że prawie dwie trzecie
Coroczne wydatki na dostęp do treści
”Internet jako medium dojrzewa, a jego użytkownicy coraz bardziej oswajają się z odpłatnymi treściami - powiedział dla News.com Michael Zimbalist, szef OPA - Najszybciej anektują nowe możliwości młodzi ludzie. Myślę, że jest to spowodowane tym, że młodzież wychowała się już z Internetem, to medium nie jest dla nich całkowitą nowością.”
Na co wydajemy?
Płatne serwisy wg tematyki
Jak płacą internauci?
Najpopularniejszą formą płatności za dostęp do treści jest wciąż abonament. 89% użytkowników płaci właśnie w ten sposób. Przez ostatnie 18 miesięcy nastąpił
Udział serwisów w ogólnych przychodach
Badania OPA wskazują również, że ostatni kwartał ubiegłego roku zanotował spadek w wysokości przychodów z tytułu płatnych usług. Natomiast sytuacja w kolejnych miesiącach przyniosła poprawę. Co również ciekawe, zwiększa się penetracja usług typu premium. W pierwszym kwartale zwiększyła się o 10,5%, a w drugim – o 10.9% w skali światowego rynku.