Web 2.0 w Travelplanet
- Piotr Zalewski,
- 11.07.2007, godz. 14:17
Travelplanet.pl uruchomił serwis Opinie, dzięki któremu internauci mogą wymieniać się recenzjami hoteli i fotografiami z wakacji. Firma łączy z nim duże nadzieje. "Era Web 2.0 wkracza dużymi krokami w turystykę", można przeczytać w komunikacie przesłanym przez firmę do mediów.
Travelplanet.pl wychodzi w stronę użytkownika, taki wniosek można wyciągnąć przyglądając się ostatnim poczynaniom firmy. Nowy serwis z opiniami umożliwia szukanie i dodawanie recenzji i ocen dotyczących wakacyjnych miejscowości czy hoteli. Witryna została uzupełniona o mapy satelitarne z lokalizacją hoteli.
Jak zapewniają przedstawiciele TravelPlanet w nowym serwisie w ciągu pierwszych dni pojawiło się ponad 1000 opinii.
Przygotowując nową witrynę Travelplanet korzystało z pomocy firmy ACMB, która specjalizuje się w tworzeniu serwisów społecznościowych i ma za sobą między innymi wdrożenie serwisu MyCommunity.pl skierowanego do Polaków mieszkających za granicą.
Komu użytkownicy Travelplanet polecają marokańską miejscowość Agadir?
W maju bieżącego roku Travelplanet umożliwiło internautom oglądanie hoteli na mapie satelitarnej w programie Google Earth.
Travelplanet S.A. jest spółką notowaną na GPW. Wartość sprzedaży spółki w całym roku 2006 wyniosła 75 mln zł i była o 95% większa niż w roku 2005. Zysk netto wyniósł 0,27 mln zł w porównaniu do 0,45 mln zł straty w 2005 roku.
Według kwietniowych wyników Megapanel PBI/Gemius Travelplanet.pl miał 409 tys. użytkowników (real users) i zasięg 2,89%.
http://opinie.travelplanet.pl