Walka płci w Internecie
- Anna Meller,
- 27.10.2003, godz. 11:45
Internauci to kolejna przyczyna różnic między Starym a Nowym Kontynentem. W Europie wciąż przeważającą grupą użytkowników Sieci są mężczyźni, natomiast w Stanach Zjednoczonych więcej kobiet surfuje w Internecie. Męska dominacja w Europie potrwa do 2010 roku – twierdzą analitycy z Nielsen/NetRatings.
Internautki w Europie stanowią średnio 42% społeczności użytkowników Sieci. Krajami, które powoli zbliżają się do zachowania równości płci, są Szwecja i Wielka Brytania. Tam odsetek kobiet korzystających z Internetu wynosi odpowiednio prawie 47% i 45%.
Internautki w Europie
Dla porównania w Stanach Zjednoczonych liczba kobiet korzystających z Sieci sięga 52% całej społeczności internautów. Przedstawicielki płci pięknej generują więcej ruchu w Sieci niż mężczyźni. Z ostatnich badań Jupiter Research wynika, że jednak panowie najwięcej pieniędzy wydają w Internecie. Kobiety kupują częściej, ale mniej kosztowne rzeczy. Sytuacja ma jednak się zmienić. Jupiter Research prognozuje że, w 2007 roku wysokość kobiecych zakupów będzie stanowić 52% przychodów z tytułu e-commerce.
Wydatki online
Firma Nielsen/NetRatings szczegółowo monitorowała zachowania płci w sierpniu br. Najczęściej odwiedzanymi przez mężczyzn serwisami były strony poświęcone elektronice, urządzeniom bezprzewodowym oraz zagadnieniom finansowym. Kobiety przeglądały z chęcią witryny o kosmetykach, biżuterii oraz upominkach.