V2Media w Rosji
-
- Artur Małek,
- 31.03.2009, godz. 09:52
Sieć reklamy wideo V2Media otworzyła biuro w Rosji. Sieć współpracuje już z kilkunastoma witrynami, m.in. stroną agencji informacyjnej Interfax.ru, serwisami wydawnictwa Conde Nast - GQ.ru, Vogue.ru, Glamour.ru, czy informacyjną siecią społecznościową Newsland.ru. Trwają także testy na witrynach MSN.
Obecny zasięg sieci V2Media w Rosji to ponad milion internautów (dane firmy).
Biuro rosyjskie jest drugim po polskim oddziałem sieci V2Media. "Reklama video w rosyjskim internecie należy do rzadkości. Dotychczas spotykanymi formami były prawie wyłącznie pre-rolle, bardzo rzadko banery z częścią video" - mówi Alexander Mashkov, zarządzający V2Media w Rosji. - "Rozpoczęliśmy już pierwszą kampanię testową Skody na witrynach informacyjnych i kobiecych i na tym nie koniec".
Formami reklamowymi dostępnymi na rosyjskim rynku są Vstitial, czyli połączenie spotu telewizyjnego w wysokiej rozdzielczości ze standardami reklamy internetowej oraz mniej inwazyjny Expand Vstitial. Format ten przypomina VideoBrandMark, jednak po najechaniu na niego kursorem kreacja rozszerza się na cały ekran emitując reklamę.
- "[...] wśród rosyjskich serwisów video znajdują się głównie strony z treściami tworzonymi przez internautów - duża część umieszczanych tu materiałów przeznaczona jest dla pełnoletnich odbiorców. Reklamodawcy nie chcą eksponować swojej marki w pobliżu tego typu treści. Tymczasem pokazywany na warstwie Vstitial może być emitowany na serwisach nie zawierających żadnego kontentu video!" - podsumowuje Alexander Mashkov. W rosyjskiej ofercie sieci znajduje się także tradycyjna reklama pre-roll lub post-roll.
Technologię emisji i raportowania kampanii video dla V2Media Rosja dostarcza BBelements. V2Media jest częścią ARBOinteractive Polska.