Użytkownicy blogów są najbogatsi wśród internautów

Według najnowszych badań, czytelnicy internetowych pamiętników stanowią najbogatszą i najchętniej kupującą w sieci grupę internautów. Częściej korzystają także z zamieszczanych na witrynach odnośników oraz spędzają online o 77 procent więcej czasu niż przeciętny użytkownik komputera.

Zgodnie ze studium "Zachowań w Blogosferze", opublikowanym przez comScore Networks, czytelnicy blogów należą do jednej z najbardziej aktywnych grup w internecie. To dobra wiadomość dla tych twórców blogów, którzy na swojej działalności chcieliby zarobić, zwłaszcza, że w swoim opracowaniu comScore definiuje blogi jako "głównie amatorskie pamiętniki online". Wyklucza to więc na przykład pamiętniki designerów dużych korporacji.

W raporcie comScore możemy także wyczytać, że czytelnicy Blogów reprezentują bardzo atrakcyjną publiczność reklamową. Jedna trzecia żyje w gospodarstwach domowych prowadzonych przez osoby w wieku 18-34 lat, mają także stosunkowo najwyższe dochody i spędzają w sieci przeciętnie 23 godziny tygodniowo, co w porównaniu z 13 godzinami (statystyczny internauta) może być bardzo atrakcyjne dla reklamodawców.

Raport oparty został na podstawie śledzenia aktywności online ponad dwóch milionów użytkowników internetu.

Więcej informacji: comScore Networks