Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

USA: nie ma życia bez komunikatora

Z najnowszego raportu firmy badawczej eMarketer wynika, że 90% nastolatków i osób zakwalifikowanych jako "młodzi ludzie" (do 22 roku życia) korzysta z internetowych komunikatorów. Jak dowiodły badania, rozmowy przez Internet to wcale nie tylko domena młodych. Dorośli z powodzeniem używają tego typu aplikacji w swojej codziennej pracy.

Największy odsetek osób używających komunikatorów stanowią młodzi ludzie - aż 90% Amerykanów w wieku od 13 do 22 lat korzysta z takiego oprogramowania. W przedziale wiekowym od 22-34 lat ponad dwie trzecie, bo aż 70% mieszkańców USA rozmawia ze sobą przez internet. Warto dodać, że statystyki dotyczące dorosłych osób korzystających z komunikatorów wcale nie wypadają tak źle. Ponad połowa Amerykanów w wieku od 35-54 lat używa aplikacji typu Instant Messenger. Natomiast wśród mieszkańców powyżej 55 roku życia odsetek internetowych rozmówców wyniósł 48%.

Gdzie najczęściej Amerykanie korzystają z komunikatorów? Przede wszystkim w domu, w pracy oraz za pośrednictwem urządzeń przenośnych. 27% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z IM w pracy - oznacza to wzrost o 71% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najczęściej komunikatora używają do komunikacji z kolegami z pracy, w mniejszym stopniu do rozmów z klientami. 11% badanych Amerykanów wyznało, że do komunikacji z klientami korzysta wyłącznie z internetu, ponieważ czuje się nieswojo w kontaktach twarzą w twarz.

Komunikatory są też ważnym narzędziem, dzięki któremu użytkownicy mają kontakt z członkami rodziny. Aż 62% użytkowników tego typu oprogramiwania zaznaczyło, że używa IM w pracy, by być w kontakcie z rodziną.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu i lipcu br. na próbie 4,5 tys. użytkowników internetu w USA.