Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

USA: 13% wzrost rynku e-commerce

Po kiepskim dla handlu internetowego roku 2009, amerykański rynek e-commerce w 2010 r. odnotuje 12,7% wzrost i przekroczy wartość 152 mld USD - brzmią prognozy eMarketera.

Analitycy eMarketera szacują, że wartość rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych (nie wliczając usług turystycznych, sprzedaży biletów i plików cyfrowych) osiągnie w 2010 r. poziom 152,1 mld USD. Oznacza to wysoki, dwucyfrowy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku - 12,7%. Dla porównania, wg analiz eMarketera, w 2009 r. osiągnięto 2%, a w 2008 r. 4,4% wzrost wydatków w sprzedaży on-line.

Mniejszą dynamiką wzrostu charakteryzować się będą w bieżącym roku usługi turystyczne sprzedawane za pośrednictwem internetu. Szacuje się, że w 2010 r. ich wartość wyniesie 92,5 mld USD - to o 4,6% niż rok wcześniej (w 2009 r. odnotowano jednak 6,7% wzrost r/r).

W sumie wartość detalicznego handlu w sieci razem z usługami turystycznymi wyniesie w 2010 r. w Stanach Zjednoczonych 244 mld USD (+9,5% r/r). Szacuje się, że ponad 162 mln amerykańskich internautów wyszukuje produkty w sieci, a 82% z nich dokonuje zakupów on-line. Obecnie handel internetowy w Stanach Zjednoczonych stanowi 7,7% całego rynku sprzedaży detalicznej.

Dobra passa dla handlu internetowego w USA trwać będzie także w 2011 i 2012 r. Wg estymacji wartość e-commerce (bez usług turystycznych oraz sprzedaży bilietów i plików cyfrowych) wyniesie wówczas kolejno 171,1 mld USD (+12,5% r/r) oraz 189,9 mld USD (+11% r/r).

Źródło: eMarketer.com