Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Tytuły z offline przyciągają online

Internetowe wersje markowych tytułów prasowych prezentujące bieżące wiadomości cieszą się sporym powodzeniem w Ameryce. Przeprowadzone w USA badania wykazuja, że 26,2% odwiedzających takie witryny użytkowników trafiło do nich przez odnośnik znajdujący się na innej stronie z informacjami, a prawie co piąty - z wyszukiwarki. Aktualności to towar z piątego miejsca najbardziej poszukiwanych w internecie.

Analizy Hitwise wskazują, że 9% gości serwisy aktualnościowe pozyskują dzięki odnośnikom zamieszczanym na witrynach o rozrywkowym charakterze. Ponad 7,2% wejść takie serwisy zawdzięczają linkom w poczcie elektronicznej.

Co ciekawe, internetowe odpowiedniki lokalnych dzienników przyciągają użytkowników spoza lokalnej społeczności. Aż 72,2% czytelników New York Times to osoby spoza Nowego Jorku, 68,6% gości serwisu Washington Post wcale nie mieszka w Wirginii czy Maryland.

Skądinąd wiadomo, że sam internet jest najlepszym źródłem informacji zdaniem osób w wieku 18-24 lat. Według badań JupiterResearch w ciągu ostatnich lat o 35% wzrosła liczba osób, które na pierwszym miejscu stawiają informacyjne serwisy online jako główne źródło informacji.

Większość respondentów w badaniu Carnegie Corporation, poproszona o porównanie wiadomości obecnych w internecie do tych w tradycyjnych dziennikach, te pierwsze uznała za zdecydowanie bardziej aktualne, bardziej dostępne oraz bardziej rozrywkowe. Równocześnie nieco łatwiejsze w użyciu i niosące nieco więcej treści informacyjnych. W jednym gazety wciąż prowadzą: są uważane za bardziej wiarygodne.

Według raportu Carnegie Corporation trend utraty czytelników przez papierowe wersje dzienników na korzyść ich wersji internetowych ma się umacniać. Z wypowiedzi przebadanych osób wynika, że w ciągu najbliższych trzech lat aż 44% z nich częściej będzie korzystać z internetu a jedynie 5% rzadziej, podczas gdy z prasy codziennej rzadziej planuje korzystać 17% respondentów, a 25% częściej. Analitycy Carnegie Corporation przewidują, że czytelnictwo prasy nawet jeśli w najbliższych latach nie będzie spadać, to na pewno nie wzrośnie.

Już teraz, według Audit Bureau of Circulations (ABC) sprzedaż dzienników dla całej Ameryki spadła średnio o 1,9% w przeciągu sześciu miesięcy. Choć dla kilku tytułów sprzedaż wzrosła, to o zaledwie dziesiętne procenta. New York Times zyskał 0,24%, USA Today 0,05%.