Trendy w branży e-commerce w 2022 roku

Jak wiadomo branża e-commerce nieustannie się rozwija, a żeby pozostać liczącym się graczem na rynku, należy być na bieżąco z najnowszymi trendami. Takie działanie jest pomocne do tego, aby pozostawić konkurencję w tyle i zdecydowanie ją wyprzedzić. Jakie tendencje będą obowiązywały w 2022 roku? Podpowiadamy.

Sztuczna inteligencja

Rozwiązania bazujące na Al, czyli sztucznej inteligencji już od kilku lat są powszechnie stosowane na rynku e-commerce. Wykorzystywane są między innymi w celu stworzenia rekomendacji, działań marketingowych, personalizacji reklam, automatyzacji procesów sprzedażowych czy tworzenia chatbotów. Jednak sztuczna inteligencja ma jeszcze wiele możliwości, które w 2022 roku oraz kolejnych latach będą wykorzystywane na wielu płaszczyznach.

Dla właścicieli firm rozwiązania bazujące na Al, dzięki automatyzacji procesów będą oszczędnością czasu. Z kolei dla klientów będą przydatne, ponieważ szybciej będą mogli otrzymywać informacje dotyczące poszukiwanego produktu, niezależnie od tego czy będą to leki na objawy przeziębienia i grypy, buty, ubrania czy sprzęt elektroniczny.

Sprzedaż mobilna

Ze względu na to, że coraz więcej klientów dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, m-commerce, czyli handel mobilny może być zdecydowanym trendem w 2022 roku. Dlatego firmy w najbliższym czasie powinny poprawić doświadczenia zakupowe i funkcjonalność ich aplikacji mobilnych. Przyjazny interfejs umożliwiający intuicyjne zakupy i łatwy sposób płatności to kierunek, w którym powinny podążać wszystkie firmy działające w sieci, niezależnie od tego czy sprzedają sprzęt elektroniczny, witaminy, czy produkty spożywcze.

ReCommerce i ekologia

Idea zero waste i rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów jest zauważalna na całym świecie, również w Polsce. Dlatego w nadchodzącym roku i kolejnych latach przewiduje się, że tendencja do kupowania przedmiotów i ubrań z drugiej ręki będzie coraz większa.

Ze względu na postawę ekologiczną konsumentów, którzy podczas dokonywania codziennych zakupów zwracają uwagę na to czy firma jest przyjazna środowisku, w 2022 roku w e-commerce trendem będą rozwiązania eko. Najczęściej będą to opakowania, których materiał będzie biodegradowalny. Dotyczy to zarówno materiału pudełka, opakowania produktu, jak i wypełnienia paczki. Wiele sklepów już teraz rezygnuje z wystawiania papierowych paragonów na rzecz faktur i korzysta z tworzyw biodegradowalnych. Jest to kierunek, w którym należy podążać.