Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Trendy w branży e-commerce w 2022 roku

Jak wiadomo branża e-commerce nieustannie się rozwija, a żeby pozostać liczącym się graczem na rynku, należy być na bieżąco z najnowszymi trendami. Takie działanie jest pomocne do tego, aby pozostawić konkurencję w tyle i zdecydowanie ją wyprzedzić. Jakie tendencje będą obowiązywały w 2022 roku? Podpowiadamy.

Sztuczna inteligencja

Rozwiązania bazujące na Al, czyli sztucznej inteligencji już od kilku lat są powszechnie stosowane na rynku e-commerce. Wykorzystywane są między innymi w celu stworzenia rekomendacji, działań marketingowych, personalizacji reklam, automatyzacji procesów sprzedażowych czy tworzenia chatbotów. Jednak sztuczna inteligencja ma jeszcze wiele możliwości, które w 2022 roku oraz kolejnych latach będą wykorzystywane na wielu płaszczyznach.

Dla właścicieli firm rozwiązania bazujące na Al, dzięki automatyzacji procesów będą oszczędnością czasu. Z kolei dla klientów będą przydatne, ponieważ szybciej będą mogli otrzymywać informacje dotyczące poszukiwanego produktu, niezależnie od tego czy będą to leki na objawy przeziębienia i grypy, buty, ubrania czy sprzęt elektroniczny.

Sprzedaż mobilna

Ze względu na to, że coraz więcej klientów dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, m-commerce, czyli handel mobilny może być zdecydowanym trendem w 2022 roku. Dlatego firmy w najbliższym czasie powinny poprawić doświadczenia zakupowe i funkcjonalność ich aplikacji mobilnych. Przyjazny interfejs umożliwiający intuicyjne zakupy i łatwy sposób płatności to kierunek, w którym powinny podążać wszystkie firmy działające w sieci, niezależnie od tego czy sprzedają sprzęt elektroniczny, witaminy, czy produkty spożywcze.

ReCommerce i ekologia

Idea zero waste i rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów jest zauważalna na całym świecie, również w Polsce. Dlatego w nadchodzącym roku i kolejnych latach przewiduje się, że tendencja do kupowania przedmiotów i ubrań z drugiej ręki będzie coraz większa.

Ze względu na postawę ekologiczną konsumentów, którzy podczas dokonywania codziennych zakupów zwracają uwagę na to czy firma jest przyjazna środowisku, w 2022 roku w e-commerce trendem będą rozwiązania eko. Najczęściej będą to opakowania, których materiał będzie biodegradowalny. Dotyczy to zarówno materiału pudełka, opakowania produktu, jak i wypełnienia paczki. Wiele sklepów już teraz rezygnuje z wystawiania papierowych paragonów na rzecz faktur i korzysta z tworzyw biodegradowalnych. Jest to kierunek, w którym należy podążać.