Top witryny w marcu
- Anna Meller,
- 26.05.2004
Zmiany w rozrywce
Witryny zgrupowane w kategorii rozrywka notują znaczne przyrosty użytkowników (real users). W porównaniu z lutym, w marcu br. wskaźnik “liczba użytkowników (real users)” dla tych serwisów zwiększył się o 200 tys., o 30 mln wzrosła liczba wygenerowanych odsłon, a o 4 minuty średnia czasu spędzonego na witrynach. Strony o charakterze rozrywkowym objęły swym zasięgiem 40,53%.
W marcu w tej kategorii zestawienia Top10 nastąpiło wiele zmian. Pomimo tego, że serwis Blog.pl utrzymał pierwszą pozycję, liczba jego użytkowników (real users) spadła o 89 tys. O jedno „oczko” w górę przesunęły się witryny: Gry-Online.pl oraz NaszeMiasto.pl. Z 10 miejsca na 4 (największy skok w całym rankingu) przeniosła się Hoga.pl. O trzy pozycję spadł FilmWeb (z 2 miejsca na 5), notując spadek liczby użytkowników (real users) o ponad 100 tys. W drugiej piątce Top 10 zdarzyły się aż trzy spadki. O dwa miejsca w dół przesunął się serwis Mp3.com.pl, o jedno w dół: Otoloto.pl oraz Stopklatka.pl. Nowością w zestawieniu był serwis FPP.pl, zajmujący 10 miejsce, a poza rankingiem w marcu znalazł się serwis Bravo.
Sieci reklamowe
Na zakończenie naszych marcowych rankingów prezentujemy zestawienie wyników badania gemiusAudience w podziale na sieci reklamowe, w których zrzeszone są badane witryny. Na pierwszym miejscu znalazła się sieć IDMnet z ponad 5,185 mln użytkowników (real users). Niewiele mniej posiada Ad.net (również zasięgi tych sieci są zbliżone). Zasadniczą różnicą jest jednak czas, jaki internauci spędzają na witrynach zrzeszonych w poszczególnych sieciach (ponad 2h w IDMnecie versus ponad 3,5h w Ad.necie). Arbomedia zajęła trzecie miejsce z zasięgiem ponad 45%, a Qnet – ostatnie (zasięg 10,9%). Warto podkreślić, że nie wszystkie serwisy prezentowane w wynikach badania gemiusAudience są zrzeszone w sieciach reklamowy.
Więcej informacji:
Lutowy ranking polskich witryn:
http://www.internetstandard.com.pl/artykuly/41031.html
Styczniowy ranking polskich witryn:
http://www.internetstandard.com.pl/artykuly/40253.html
Ranking z 11 miesięcy 2003 roku:
http://www.internetstandard.com.pl/artykuly/38397.html
Metodologia badań Internetu:
http://www.internetstandard.pl/artykuly/41654.html