Time Warner wzrósł o 6 procent
- Jarosław Ochab,
- 29.01.2004, godz. 00:03
Przychody Time Warner w 2003 r. wyniosły 39,6 mld USD. Największy na świecie medialny koncern odnotował wzrost w prawie wszystkich obszarach działalności. Przychody ponownie zmniejszyła natomiast internetowa gałąź firmy - America Online.
Time Warner zamknął miniony rok z 5,4 mld USD zysku operacyjnego. W samym IV kw. 2003 r. przychody firmy sięgnęły 10,9 mld USD, a zysk operacyjny 1,5 mld USD. W tym samym okresie rok wcześniej koncern odnotował gigantyczną stratę w wysokości 42 mld USD.
W 2003 r. America Online odnotowała ponad 40% spadek sprzedaży reklam internetowych. O 2,2 mln zmniejszyła się także ilość dial-up'owych abonentów AOL w Stanach Zjednoczonych. Na koniec roku z usług firmy korzystało 22,4 mln klientów w USA i ok. 6,4 mln w Europie. Łączne przychody koncernu z działalności internetowej spadły do 8,6 mld USD z 9,09 mld USD w 2002 r. AOL odnotował jednakże 663 mln USD zysku operacyjnego. (w 2002 r. miał 32 mld USD straty)
W listopadzie 2003 r. Time Warner podjął decyzję o sprzedaży nierentownego biznesu fonograficznego - Warner Music Group za 2,6 mld USD. Zarząd spodziewa się, że m.in. dzięki tej transakcji w 2004 r. uda się zredukować zadłużenie koncernu do ok. 20 mld USD.