Techniczne problemy DoCoMo
- Łukasz Dec,
- 14.05.2001, godz. 11:17
Japoński operator telefoniczny zaprosił 420 tys. posiadaczy telefonów Sony do punktów serwisowych.
Wykryte problemy dotyczą modeli obsługujących język Java. W działającym na nich oprogramowaniu wykryto błąd. Podobny wady tego typu oprogramowania wystąpiły kilka miesięcy temu w partii telefonów wyprodukowanych dla DoCoMo przez Matsushitę przy współpracy z Ericssonem. Japoński operator był zmuszony wymienić wszystkie wadliwe zestawy telefoniczne na nowe.
DoCoMo wprowadziło do dystrybucji aparaty obsługujące Javę, aby uatrakcyjnić swoją ofertę przenośnego Internetu i-mode. Jednak telefony posiadające dostęp do Internetu stają się coraz bardziej skomplikowane i pojawiają się trudności, których wcześniej nie było. Analitycy zwracają uwagę, że w tej sytuacji przesunięcie przez DoCoMo startu sieci UMTS (właśnie z przyczyn technicznych) o kilka miesięcy było bardzo rozsądnym posunięciem. Skoro nowoczesne technologie telekomunikacyjne sprawiają takie niespodzianki, to przedwczesny start kosztownych sieci UMTS mógłby się zakończyć rynkową klapą.
<i>Źródło: Financial Times</i>