Tam i z powrotem
- Maryann Jones Thompson,
- 07.06.2001
Natężenie internetowego „szumu informacyjnego” powróciło do poziomu z kwietnia 1998 roku.
Natężenie internetowego „szumu informacyjnego” powróciło do poziomu z kwietnia 1998 roku.
„Szum” był zawsze ciekawym wskaźnikiem. Zliczanie częstotliwości pojawiania się słów „Internet” czy „Sieć” w nagłówkach informacji prasowych wydawać się może nieco dowolną, czy nawet zabawną metodą. Lecz dokładniejsza obserwacja pozwala dostrzec, że jest to równie dobre kryterium dla „balonowej” ekonomii, jak każde inne.
Jednak już w ciągu ubiegłego roku ów "szum” wyraźnie się zmniejszał, a w tym tygodniu odnotowaliśmy tylko 261 wzmianek. Najwyraźniej firmy starają się zdystansować wobec dotcomowego krachu.
Webmergers.com w zeszłotygodniowym raporcie zbadało 125 firm internetowych. 44% z nich chce teraz zmienić klientów na bogatszych i większych, 30% spółek zmieniło swój model uzyskiwania przychodów, a 28% zmieniło ofertę produktową.
Spółki internetowe ogłosiły w tym tygodniu 1368 zwolnień, 46% więcej niż w ubiegłym tygodniu. Zresztą cała amerykańska gospodarka nie wygląda pod tym względem najlepiej: w tym roku ogłoszono 419 tys. zwolnień. Rok wcześniej, zapowiedziano ich 291 tys. do końca maja.
Wskaźnik Internet Economy w bieżącym tygodniu wyniósł 3.