Strategia Interia.pl na rok 2007
- Piotr Zalewski,
- 07.12.2006, godz. 16:21
$- Obszary technologiczne są kluczowe dla rozwoju spółki -$ ogłosił prezes Interia.pl Grzegorz Błażewicz na spotkaniu z dziennikarzami. Firma zamierza wprowadzić w przyszłym roku nowy produkt - Platformę Dystrybucji Treści Multimedialnych. Spółka ogłosiła również, że wyniki finansowe za rok 2006 będą rekordowe
Interia.pl skupia się na rozwoju technologicznym. Przygotowywany jest m.in. dostęp do portalu dla urządzeń przenośnych oraz poprzez aplikację desktopową. - Na początku 2007 zaprezentujemy aplikację do komunikacji z portalem. Nie jest to tylko czytnik RSS - wyjaśnia Błażewicz. Spółka zamierza utworzyć Software House - zespół, który będzie odpowiadał za produkcję nowych rozwiązań informatycznych oraz wyznaczał kierunki rozwoju technologicznego portalu. Mają to być m.in. rozwiązania audio/video, peer 2 peer, moduły do telewizji internetowej. Interia.pl zamierza w nie inwestować, aby uniezależnić się od firm zewnętrznych, obniżyć koszty oraz w przyszłości rozpocząć sprzedaż licencji na opracowane oprogramowanie.
Na pierwszym miejscu społeczności
Jeśli chodzi o ofertę produktową to najważniejsze dla firmy są serwisy społecznościowe - To największy element przychodów - mówi Błażewicz. Kolejnym elementem jest działalność e-commerce. Większy nacisk ma zostać położony na "sprzedaż merytoryczną" - połączenie e-commerce z informacyjnymi obszarami portalu. Trzeci obszar to rozrywka interaktywna i multimedialna. Kolejne są serwisy informacyjne, które będą rozwijane także w oparciu o potencjał nowego inwestora - wydawnictwa Bauer. W ramach strategii na rok 2007 firma zamierza uruchamiać serwisy pod nowymi markami.
Innowacyjnie, ale pod kontrolą
Struktura przychodów spółki Interia.pl S.A., źródło: prezentacja Interia.pl S.A.
Agregator multimedialny
Platforma Dystrybucji Treści Multimedialnych, źródło: prezentacja Interia.pl S.A.
Patrz także:
Dobry czas na sprzedaż Interii?
Interia.pl zwiększa zysk o 143% po trzech kwartałach 2006 r.