Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Spowolniona ofensywa DoCoMo

Jak donosi Wall Street Journal, zarząd japońskiego operatora jest rozczarowany tempem popularyzacji technologii i-mode w Europie.

i-mode jest podstawą planu ekspansji NTT poza rynek japoński. W połowie 2002 r. usługi te wprowadziło kilku operatorów w Niemczech, Holandii i Francji. Liczba europejskich użytkowników, jaka zdecydowała się korzystać z telefonicznego dostępu do interaktywnych serwisów, sięga na razie 330–350 tys. Dla porównania, w samej Japonii z usług i-mode korzysta 36 mln abonentów sieci DoCoMo.

Zdaniem NTT powolna popularyzacja tego rodzaju usług w Europie wynika z braku atrakcyjnych serwisów internetowych, formatowanych na potrzeby telefonów komórkowych. Nakłada się na to także pewne rozczarowanie serwisami WAP. Na rynku europejskim popularniejsze są usługi, które nie wymagają „surfowania przez telefon” - czyli zamawianie tekstowych serwisów SMS, pobieranie dzwonków do aparatów czy przesyłanie cyfrowych zdjęć. W Polsce na wprowadzenie usług wzorowanych na i-mode zdecydowała się jedynie Era.

Aby zachęcić zagranicznych operatorów do wdrażania usług i-mode, DoCoMo przeznaczyło spore środki na inwestycje poza Japonią. Operator przejął 15% akcji holenderskiego KPN Mobile (obecnie ma 2% tej spółki) oraz 16% amerykańskiego AT&T Wireless. DoCoMo prawdopodobnie ograniczy zagraniczne inwestycje. Firma skupi się obecnie na opracowaniu rozwiązań, które umożliwią podróżującym klientom operatora roamingowy dostęp do serwisów i–mode, także w sieciach, które nie są przystosowane do tej technologii.