Spotkanie użytkowników Allegro
- Magdalena Górak,
- 12.09.2005, godz. 10:32
Tegoroczne Spotkanie Allegro w Centrum Kongresowym Międzynarodowych Targów Poznańskich zostało zorganizowane dla kilkuset użytkowników Allegro. Liczbą przybyłych gości ocenia się na około 600 osób. Spotkaniu towarzyszył szereg wykładów dotyczących sprzedawania na Allegro, bezpieczeństwa transakcji, marketingu czy regulacji podatkowych dotyczących serwisów aukcyjnych. Przybyli mieli też możliwość porozmawiania z przedstawicielami poszczególnych działów Allegro, jak i firmami współpracującymi z serwisem. Organizatorzy przygotowali również cykl dyskusji i warsztatów dla użytkowników.
Wśród gości zdecydowanie przeważali sprzedający na Allegro, choć udało nam się spotkać kilka osób, które przygodę z serwisem dopiero zaczynają i przyjechały, by dowiedzieć się, jak prowadzić własną działalność gospodarczą czy posłuchać rad doświadczonych Super Sprzedawców.
Personel Allegro w niebieskich koszulach obecny na kilkunastu stanowiskach odpowiadał na pytania Allegrowiczów
W czasie spotkania zainteresowani mogli wziąć udzial w kilku warsztatach, w tym jak fotografować wystawiane przedmioty
Zbliżeniu pracowników Allegro i użytkowników platformy sprzyjała sama przestrzeń. Goście mogli się zbierać w licznych punktach, wydzielonych kacikach czy przy stołach dyskusyjnych. Równolegle działały stoiska firmowe, między innymi CERT Polska, którzy wyjaśniali jak bezpiecznie korzystać z komputera i internetu, banków Inteligo, Nordea, BZ WBK i mBank, eCard oraz serwisów międzynarodowych, gdzie przedstawiciele serwisów
Przy trzech stołach dyskusyjnych można było porozmawiać m.in o tym, co użytkownicy chcieliby zmienić w Allegro, jak zbudować zaufanie u potencjalnych kontrahentów, czy zagrożeniach i korzyściach z negatywnych komentarzy
W czasie Spotkania odbyła się konferencja prasowa, na której został zaprezentowany nowy produkt bankowy Banku Zachodniego WBK - Allekarta. Artur Brzęczkowski, kierownik sprzedaży i marketingu Allegro nie krył swojego entuzjazmu wobec nowej oferty - Karta jest bombowa.
Allekarta to płaska karta Visa z chipem, która umożliwia płacenie w internecie. Mogą ją otrzymać wyłącznie
Paweł Kusza z BZ WBK prezentuje Allekartę
-Zdajemy sobie sprawę z siły i wielkości Allegro - podkreślił Paweł Kusza, kierownik projektu Allekarta z ramienia BZ WBK. - Postrzegamy go jako głównego gracza na polskim rynku e-commerce. Bardzo zależało nam na wydaniu takiej partnerskiej karty - dodał.
Artur Brzęczkowski, manager sprzedaży i marketingu na konferencji prasowej prezentuje nowy produkt - Allekartę
Na karcie widnieje logo Allegro, a pod imieniem i nazwiskiem jej posiadacza jest umieszczona nazwa użytkownika. Na odwrocie widnieje pełen numer rachunku jej posiadacza. Konto jest bezpłatne, o ile w ciągu pierszych trzech miesięcy za jej pośrednictwem zostanie wydane minimum 500 zł. Wniosek o kartę użytkownicy Allegro mogą złożyć na stronie www.allekarta.pl.
Między wykładami, warsztatami i rozmowami z pracownikami Allegro chętni mogli zadbać o makijaż czy fryzurę w pomarańczowym kolorze Allegro
Oprócz wykładów, warsztatów i dyskusji użytkownicy mogli przybrać barwy Allegro. W specjalnym kąciku urody czekały kosmetyczki gotowe poprawić makijaż i pomalować paznokcie na pomarańczowo, fryzjer zaś gotów spyskać włosy pomarańczowym sprayem.
Wszyscy mogli się sfotografować w podatkowym raju. Na zdjęciu - fotograf
Allegro to największy w Polsce serwis aukcyjny. W ciągu pięciu lat od jego powstania na platformie zostało wystawionych ponad 60 mln przedmiotów. W ciągu miesiąca dokonywanych jest ponad milion transakcji na kwotę ponad 100 mln zł. Średnio co minutę sprzedaje się telefon komórkowy, a co 30 sekund książka.
Wkrótce: fotoreportaż o sprzedawcach z Allegro
Równolegle do Spotkania Allegro, w dniach 10-11 września w Przybędzy koło Żywca odbyło się AUKCJE24 SUMMER PARTY: BESKIDY EXTREEM WEEKEND - spotkanie użytkowników serwisu Aukcje24.pl.
Na uczestników czekały liczne atrakcje: konkursy o tematyce góralskiej, zabawa terenowa, dyskoteka. Spotkanie było okazją
do zaprezentowania jesiennych planów serwisu oraz dyskusji z
administratorami. W imprezie wzięło udział ponad 60 osób.
Głównym celem spotkania była integracja społeczności serwisu
Aukcje24.pl oraz prezentacja planów marketingowych. Przeprowadzona
została dyskusja na temat rozwoju Aukcje24.pl. Przedstawiciele serwisu zapowiedzieli, że w październiku użytkownicy będą mogli wziąć udział w nowym konkursie dla kupujących oraz skorzystać ze specjalnej promocji dla sprzedawców. Omówione zostały również wchodzące w życie 14 września usprawnienia techniczne serwisu.
Uczestnicy "Aukcje24 Summer Party" mieli okazję do zaprezentowania
swych góralskich umiejętności w licznych konkursach i zabawach.
Organizatorzy zapowiedzieli kolejne spotkanie w przyszłym roku.
Szeran Millo, Aukcje24.pl, współorganizator imprezy - "Muszę przyznać, że przed spotkaniem zastanawiałem się, czy impreza "zaskoczy". Nasi użytkownicy to dość zróżnicowana grupa osób, pochodzących z różnych zakątków Polski - wszak na aukcjach handlować może każdy. Już po pierwszej godzinie okazało się, że moje obawy były niepotrzebne - uczestnicy natychmiast odnaleźli wspólny język. Mamy wspaniałych "Aukcjonerów", dla których warto pracować!".
Aukcje24.pl funkcjonują w polskiej Sieci od końca 2003 roku. W serwisie codziennie można licytować kilkadziesiąt tysięcy przedmiotów. Serwis należy do grupy QXL Ricardo PLC, która oferuje swoje usługi w kilkunastu krajach europejskich i zrzesza ponad 3 miliony osób społeczności aukcji internetowych. Firma QXL była wcześniej odpowiedzialna za rozwój aukcji Allegro.pl. Obecnie w sądach toczy się spór o własność polskiej spółki.