Spółka o2.pl zmieniła nazwę na Grupa o2 Spółka z o.o.
- Artur Małek,
- 13.10.2009, godz. 11:14
Poprzez zmianę nazwy spółka chce zaznaczyć, że o2 to dzisiaj już nie tylko znany portal internetowy i poczta e-mail.
Grupa o2 Spółka z o.o. to nowa nazwa wydawcy portalu o2.pl, który kończy właśnie 10 lat.
"Nową nazwą chcemy podkreślić wagę innych, niż strona główna portalu, produktów spółki, a także konsekwentnie realizowaną strategię rozwijania wortali i innych usług jako oddzielnych marek" - pisze na blogu Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2.
Strategia
Jak podaje Świderski, strategią Grupy o2 jest inwestowanie w nowe marki i efektywne nimi zarządzanie. Grupa posiada obecnie w portfelu ponad trzydzieści internetowych brandów.
"Obok produktów tradycyjnie kojarzonych z o2, jak komunikator Tlen czy poczta o2.pl, w ostatnich latach na rynek z sukcesem wypuściliśmy np. Wrzutę, Pudelka, Kafeterię, Sforę, Luxlux czy Radar" - podaje Jacek Świderski.
Jacek Świderski
Bardzo dobrze ma się także Sfora.pl. Agregator newsów, który powstał pod koniec 2008 r. dziś miesięcznie odwiedzany jest przez 721 tys. użytkowników.
Trudno mówić natomiast o sukcesie zasięgowym luxlux.pl który w porównaniu z zeszłym rokiem stracił zasięg o prawie 20 proc. i obecnie ma ok. 270 tys. użytkowników.
Finanse
Jak podaje Świderski, Grupa o2 mimo spowolnienia gospodarczego, utrzymuje dobre wyniki. "W okresie od stycznia do sierpnia 2009 roku zanotowaliśmy wzrost przychodów o 10 %, przy spadku zysku brutto o 7 % w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku."
Prognozy
Drugim segmentem według Brańskiego, w którym Grupę interesuje pozycja w top 10, jest "Motoryzacja". "Do tego celu przybliżyły nas niedawna premiera MotoSOS.pl oraz świeży relaunch Autokrata.pl. (Do grupy motoryzacyjnej o2.pl należą również najAuto.pl oraz Gazik.pl.)."
Czytaj też: