Socializer zadebiutował na rynku New Connect
-
- Krzysztof Piątek,
- 16.01.2012, godz. 14:23
W dniu 16 stycznia 2012 roku firma Socializer S.A. zadebiutowała na rynku New Connect. Firma zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.
Zobacz też:
- Grupa o2 kupiła 30 proc. akcji agencji Socializer
- o2 z agencją społecznościową
- Grupa o2 pod wpływem Facebooka
Pieniądze pozyskane od inwestora branżowego (w dn. 13.01.2012r. 30 proc. udziałów w spółce objęła Grupa o2) oraz od inwestorów giełdowych będą przeznaczone na:
- zwiększenie zatrudnienia (w lutym 2012 roku ma zostać otwarte biuro w Białymstoku, ze względu na niższe koszty);
- rozszerzenie działalności o dodatkowe portale społecznościowe (obecnie Socializer działa głównie na Facebooku);
- utworzenie autorskiej platformy optymalizującej sprzedaż i zakup powierzchni reklamowej w mediach społecznościowych (na ten cel przewidziano 200 tys. zł);
- rozpoczęcie działalności w zakresie monitorowania mediów społecznościowych poprzez utworzenie odpowiedniego działu lub akwizycję firmy prowadzących tego typu działalność na ten cel przewidziano 300 tys. zł);
- rozwój organiczny przez ekspansję zagraniczną (już teraz Socializer współpracuje z firmami z Włoch i Holandii, ale współpraca międzynarodowa ma być rozwijana).
Podczas spotkania z inwestorami zaprezentowano również szczegóły inwestycji Grupy o2: firma nabędzie 30 proc. akcji Socializer S.A. za 6,9 mln zł (16,1 zł za akcję). Natomiast Socializer za 100 proc. udziałów agencji Brand Karma (agencja mediów społecznościowych należąca do Grupy o2) zapłaci 2,3 mln zł.
Jak podkreślił Łukasz Misiukanis, prezes Socializera, zakupem udziałów w spółce interesowały się firmy z branży finansowej (np. fundusze inwestycyjne), jednak wybór padła na Grupę o2 ze względu na jej doświadczenie w branży internetowej i możliwości wsparcia m.in. działu sprzedaży.