Sieć reklamowa gigantów

  • Anna Meller,

Kilku największych graczy internetowych na rynku europejskim utworzyło wspólną sieć reklamową. Połączenie sił gigantów oznaczać będzie przygotowanie wspólnej oferty reklamowej, która swoim zasięgiem dotrze do dziesiątków milionów użytkowników - podały Yahoo! News.

Przymierze zawarło kilka europejskich potentatów. W jego skład weszli m.in. francuski ISP –Wanadoo, niemiecki Web.de, włoski portal kierowany przez firmę Enel's Wind. Celem jest maksymalne wykorzystanie potencjału e-reklamy w obliczu odczuwalnego na tym rynku polepszenia.

Nowopowstała sieć reklamowa będzie jedną z najpotężniejszych na rynku. Dzięki niej reklamodawcy będą mieli dostęp do masowej widowni, obejmującej ok. 30 mln użytkowników. Giganci liczą na spore zainteresowanie przygotowaną przez nich ofertą.

Z ostatniego raportu Forrester Research wynika, że do 2008 roku rynek e-reklamy ma osiągnąć wartość 1,4 mld euro.