Sieć Ad-vice w rękach CAM Media
- Bożena Jaskowska,
- 09.12.2009, godz. 17:24
Za 3,2 mln zł CAM Media S.A kupiła 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice będącej właścicielem sieci reklamowej. Inwestycja pomóc ma w realizacji celu - uzyskania przez Ad-vice pozycji nr 2 na rynku.
Łączna cena sprzedaży udziałów w kwocie 3,2 mln zł płatna ma być w w dwóch ratach: 2 mln płatne do 21 grudnia 2009 roku oraz reszta najpóźniej do dnia 28 lutego 2010 roku.
Uzgodniono też zasady kupna przez CAM Media pozostałych 45% udziałów w Ad-vice. Nowy właściciel będzie nabywał kolejne pakiety udziałów w ciągu najbliższych trzech lat. W 2010 roku będzie to 23% udziałów, a pozostałe 22% w latach 2011 i 2012. Cena za poszczególne pakiety udziałów będzie zależała od wysokości osiąganego zysku netto przez spółkę Ad-Vice.
Sieć reklamowa Ad-vice powstała w 2007 r. i - jak zapewnia fundusz Xevin Investments - od początku istnienia jest rentowna. Wg wrześniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius sieć dociera do ponad 9,9 mln internautów - co daje zasięg blisko 60% zasięg. Ad-vice oferuje następujące produkty: AdRenaline (sieć reklamowa specjalizująca się w mediach interaktywnych skierowanych do mężczyzn), Branding & sponsoring (kampanie niestandardowe, dedykowane i pakiety zasięgowe), Afiliacje (reklama rozliczana za efekt), Reklama na blogach (w ramach sieci Yellowgreen), Widget marketing (oferowanie interaktywnych aplikacji i narzędzi reklamowych), AudienceScience (reklama behawioralna) oraz E-mail marketing. W roku 2007 sprzedaż firmy Ad-Vice wyniosła ponad 2,4 mln zł. Natomiast w roku 2008 wartość sprzedaży osiągnęła poziom ponad 4,9 mln zł. Od stycznia do końca października wartość sprzedaży spółki Ad-Vice sięgnęła kwoty 3,4 mln zł. a zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 0,41 mln zł.
CAM Media S.A. jest firmą mediową wyspecjalizowaną w niestandardowej komunikacji marketingowej. Spółka posiada sześć wyspecjalizowanych działów, które oferują usługi takie jak reklama na środkach transportu, reklama wielkopowierzchniowa na fasadach budynków, instalacje reklamowe w przestrzeni miejskiej oraz w obszarze nowoczesnego handlu (centra handlowe, sieci hipermarketów i supermarketów). W skład Grupy CAM Media S.A. wchodzą spółki AdInnovation oraz InteliSoft. Zajmują się one kampaniami internetowymi typu "performance" oraz projektowaniem narzędzi informatycznych, wspierających internetowe kampanie reklamowe.
W listopadowym wywiadzie dla PAP Prezes CAM Media Krzysztof Przybyłowski mówił, że spółka wykorzystać chce okres dekoniunktury w branży na akwizycje, czemu służyć miała przeprowadzona wiosną 2008 r. emisja akcji. Firma pozyskała wówczas od inwestorów 20 mln zł.
O kulisy transakcji oraz dalsze losy sieci spytałam Bartosza W. Wieczorka, prezesa Ad-vice.
Dlaczego podjęto decyzję o sprzedaży udziałów oraz wybrano spółkę CAM Media S.A?
Fundamentem strategicznym rozwoju Grupy CAM Media S.A. jest innowacyjność oferowanych rozwiązań komunikacyjnych oraz ich wysoka jakość. Te wartości są nam bardzo bliskie. Oferta złożona przez grupę była po prostu bardzo atrakcyjna. Dzięki połączonym potencjałom chcemy umocnić nasze marki i przyśpieszyć rozwój spółek Grupy.
Jakie będą dalsze losy sieci działającej pod skrzydłami firmy specjalizującej się w reklamie zewnętrznej?
Źródła:http://www.inwestycje.pl , http://www.xevin.pl
Dodałam komentarz Bartosza W. Wieczorka, prezesa spółki Ad-vice.