Samsung wprowadzi własny odpowiednik iTunes?

Koncern przygotowuje nie tylko nowy internetowy sklep muzyczny ale i oprogramowanie do zarządzania i organizacji kolekcji muzycznej. Samsung ma nadzieję, że dzięki temu przenośne odtwarzacze MP3 firmy będą się lepiej sprzedawać.

Kierownictwo Samsunga jest przekonane, że wyprodukowany przez firmę Apple odtwarzacz iPod bije rekordy popularności właśnie dlatego, że jego użytkownicy mają do dyspozycji odpowiednie oprogramowanie, ułatwiające im zarządzanie zbiorami cyfrowej muzyki - iTunes - oraz sklep, z którego mogą ją pobierać (iTunes Music Store). W Azji odtwarzacze Samsunga sprzedają się nieźle, jednak na rynku światowym radzą sobie już zdecydowanie gorzej. Wydaje się więc, iż koncern będzie chciał w pierwszej kolejności zdominować te rynki, na których iTunes Music Store nie jest dostępny.

Kierownictwo Samsunga szacuje, że do 2007 r. firma osiągnie status jednego z trzech największych producentów przenośnych odtwarzaczy muzycznych na świecie, z udziałem w rynku na poziomie 25-30%.

Szczegóły przedsięwzięcia nie sa jeszcze znane, podobnie jak data uruchomienia. Najprawdopodobniej usługa będzie oparta na technologii Windows Media i systemie cyfrowej ochrony praw autorskich, opracowanym przez Microsoft.

Więcej informacji: Samsung