Ruszyło Sprzedajemy.pl - nowa platforma do e-handlu
-
- Darek Sokołowski,
- 22.03.2011, godz. 17:21
22 marca 2011 uruchomiona została nowa nieaukcyjna platforma dla sprzedających i kupujących - Sprzedajemy.pl. Nowy serwis jest zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook i stawia przede wszystkim na osobistą wymianę towarów pomiędzy użytkownikami.

Polecamy:
Zobacz też:
Sprzedajemy.pl nie zamierza uczestniczyć w transakcjach pomiędzy użytkownikami, a jedynie dać im możliwość wystawienia oferty, a następnie spotkania się - serwis jest nastawiony na transakcje zawierane lokalnie.
Twórcy serwisu wzorowali się na sukcesie Blocket, który w Szwecji jest popularniejszy od platform aukcyjnych. Wielką nowością w Sprzedajemy.pl ma być jego integracja z Facebookiem. "Społecznościowa funkcjonalność nowej platformy znacznie zwiększa bezpieczeństwo handlu internetowego w Polsce i sprawia, że przestaje on być anonimowy" - mówi Daniel Tidebrink, członek zarządu Sprzedajemy.pl. - "Użytkownicy posiadający konto na Facebooku zobaczą rzeczywistych sprzedawców i listę wspólnych znajomych, którzy będą o wiele lepszym źródłem rekomendacji o sprzedawcy, niż anonimowe komentarze na portalach aukcyjnych. Będą mogli zobaczyć, co sprzedają ich znajomi i promować swoje oferty bezpośrednio na Facebooku - dodaje Tidebrink.
Sprzedajemy.pl zleciło instytutowi "Homo Homini" przeprowadzenie badania dotyczącego nastawienia Polaków do sprzedaży rzeczy przez Internet. Raport wykazał, że 2/3 chciałoby wystawić swoje przedmioty w Internecie, czy to chcąc się ich pozbyć, czy też wymienić na nowsze. Z drugiej strony aż 65% Badanych oświadczyło, że nie robi zakupów w Internecie, często bojąc się o bezpieczeństwo transakcji. Ciekawostką jest to, że szacunkowo każdy ma w domu niepotrzebnych przedmiotów za sumę 3 038 zł.
O celach i modelu biznesowym opowiedział nam w rozmowie przed kamerą Tomasz Moroz, prezes zarządu Sprzedajemy.pl.
Sprzedajemy.pl to spółka z obszaru e-commerce założona w 2010 roku. Jej założycielami są Tomasz Moroz, od ponad 10 lat związany z branżą e-commerce w Polsce, jako współtwórca i wieloletni Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A. oraz Daniel Tidebrink - twórca jednej z pierwszych platform społecznościowych w Szwecji specjalizujący się w zagadnieniach "social selling".