Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rośnie komórkowy rynek

Sprzedaż telefonów komórkowych w II kw. wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku. – podaje raport firmy Gartner.

Rośnie komórkowy rynek

Gartner - sprzedaż telefonów komórkowych w II kw. 2003

Wielkość sprzedaży w pierwszej połowie roku 2003, według Gartnera, daje producentom powody do zadowolenia - rynek wychodzi z kilkuletniej stagnacji. Kolorowe ekrany i funkcje multimedialne nowych telefonów, skutecznie napędzają popyt. Wzrost rynku w I kw. br. utrzymał się także w okresie kwiecień-czerwiec. W II kw. br. łączna sprzedaż aparatów sięgnęła 114, 9 mln sztuk.

Liderem sprzedaży aparatów pozostaje fińska Nokia – wzrost udziału w rynku z 34,2 do 35,9 proc. O sukcesie Nokii zdecydowały wyniki na rynkach rozwijających się. Fiński koncern, lider telefonii GSM, pomyślnie wprowadza aparaty w systemie CDMA i planuje na tym polu konkurować z innymi producentami, uruchamiając produkcję w Chinach. Motorola - numer dwa w rankingu, według Gartnera odnotowała spadek udziałów – z 17 proc. do 14,6 proc. Wybuch epidemii SARS spowodował zastój na rynku, na którym aparaty amerykańskiego koncernu cieszą się największym wzięciem. Trzecie miejsce w raporcie zajmuje Samsung Electronics z 9,9-proc. udziałem, 7 proc. rynku ma Siemens, a Sony Ericsson – 5,5 proc.

Raport przewiduje jeszcze większy wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku. - Producenci staną do zaciekłego boju o klientów przy pomocy dawno niewidzianej mnogości produktów oraz konkurencyjnych cen. Apogeum nastąpi w IV kw. – przewiduje Ben Wood, kierujący badaniami rynku telefonów komórkowych Gartnera. W 2002 r. na rynek trafiło ponad 420 mln aparatów.