Revenue Science: konkurencja Nugg.ad już w Polsce
- Artur Małek,
- 11.02.2009, godz. 10:27
Sieć reklamy internetowej Ad-Vice rozpoczęła współpracę z amerykańską firmą Revenue Science, oferującą usługi targetowania behawioralnego reklamy w internecie. Warszawska spółka będzie wyłącznym dostawcą tej technologii w Polsce.
Technologia Revenue Science umożliwia zbieranie i analizę danych o zainteresowaniach i zachowaniach użytkowników serwisów, np. odwiedzanych stronach, czytanych artykułach, czy wynikach prowadzonych przez nich wyszukiwań. Warto podkreślić, że system nie identyfikuje danych personalnych internautów, a jedynie rejestruje sposób poruszania się przez nich po sieci.
W Ad-Vice trwają ostatnie szkolenia prowadzone przez przedstawicieli Revenue Science oraz implementacja technologii. Jak zakłada spółka, skuteczność działań reklamowych w sieci Ad-Vice może teraz wzrosnąć nawet o 40 proc. w porównaniu z reklamą tematycznie powiązaną z treścią serwisu.
Umowa podpisana z Revenue Science umożliwia spółce Ad-Vice kooperację z innymi polskimi wydawcami. Współpraca będzie polegała na udostępnieniu technologii i wspólnym budowaniu profili użytkowników oraz ich późniejszej sprzedaży.
Na polskim rynku technologię targetowania behawioralnego reklam oferuje już Nugg.ad. Wchodząca w skład portfela bmp, niemiecka firma podpisała umowy z trzema polskimi sieciami reklamowymi: Adnet, ARBOmedia oraz IDMnet. "Choć podobna technologia dostępna jest już na rodzimym rynku reklamy, to jednak usługi przez nas proponowane będą miały charakter unikatowy i w takiej formie do tej pory w Polsce nie były stosowane" - stwierdził Bartosz Wieczorek, Prezes Zarządu spółki Ad-Vice. "Mam nadzieję, że nasi klienci przekonają się do skuteczności targetowania behawioralnego reklamy w Internecie i będą ją często wykorzystywać".
"Targetowanie behawioralne reklamy w Internecie będzie jednym z naszych flagowych produktów" - stwierdził Prezes Zarządu.
Revenue Science działa od 2000 roku. Wśród jej klientów są m.in.: Bauer, News International, Bloomberg, Wall Street Journal, Reuters, FinancialTimes.com.
RSI vs. Nugg.ad (AKTUALIZACJA)
Bartosz W. Wieczorek, prezes zarządu Ad-Vice
Oto co do powiedzenia w kwestii różnic pomiędzy technologiami Nugg.ad i RSI ma przedstawiciel firmy Nugg.ad - "Technologia Nugg.ad opiera swoje działania na łączeniu dwóch źródeł danych. Są to zarówno dane pozyskane z analizy zachowań internautów, tego czym się interesują, i jakie treści czytają oraz dane deklaratywne pozyskane z emitowanych na witrynach danego medium ankiet. Tym samym nugg.ad podobnie jak konkurencyjne rozwiązania, mierzy, zbiera i analizuje zachowania internautów, jednakże w odróżnieniu od konkurencji uzupełnia te dane danymi pozyskanymi z emisji ankiet. Nie zastępuję jednej metodologii drugą, a łączy to co w każdej z nich najlepsze! - mówi dla Internet Standard Tomasz Teodorczyk, Sales Director CEE (nugg.ad)
Tomasz Teodorczyk, Sales Director CEE
Patrz też:
Dodaliśmy komentarz Tomasza Teodorczyka, Sales Directora CEE (nugg.ad)
RV vs. Nugg.ad