Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklamodamcy zainteresowani P2P

Sieci bezpośredniej wymiany plików cieszą się popularnością nie tylko wśród nastolatków. Reklamodawcy chętnie umieszczają w nich reklamy. I to powszechnie znanych marek.

Sieci, które umożliwiają nielegalne kopiowanie muzyki, jak eDonkey, Kazaa czy Gloster, są zasilane przez powszechnie szanowane firmy, jak brytyjski bank Nat West i First Direct, Vodafone czyli międzynarodowy operator telefonii komórkowej, O2 czyli niemiecki operator komórkowy, firma NTL, która oferuje usługi dostępowe, czy Renault. Sieciom trafiają się też tacy reklamodawcy jak John Kerry i prezydent George Bush, którzy umieścili swoje ogłoszenia w czasie wyborczej kampanii.

Gdy sprawa wypłynęła, pojawił się apel wystosowany przez szefa firmy Wippit legalnie sprzedającej muzykę w internecie, by bojkotować te marki. Z prośbą o zaprzestanie umieszczania tam reklam wystąpiło Brytyjskie Stowarzyszenie Przemysłu Muzycznego (BPI), przypominając reklamodacom, że prowadząc tam akcje marketingowe wspierają złodziei.

Grupa użytkowników sieci bezpośredniej wymiany plików jest jednak bardzo atrakcyjna, a ceny reklam niewysokie. Typową odpowiedź przedstawicieli firm reklamujących się w takich sieciach można streścić następująco: Nic im nie wiadomo o reklamach produktów w takich sieciach. To dom mediowy, z którego usług korzystają zakupił tam reklamę. I zazwyczaj, dbając o swoja renomę, wycofują reklamy.