Reklama radiowa od Google
-
- Piotr Zalewski,
- 28.07.2006, godz. 14:39
Google rozpoczął nadawanie pierwszych reklam w radiostacji w Detroit, podaje serwis CNet. W ciągu trzech miesięcy reklamy radiowe Google mają być emitowane na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Google w styczniu 2006 zakupiło za 102 mln USD firmę dMarc Broadcasting, specjalizującą się w reklamie radiowej. Narzędzia dMarc zostały zintegrowane z rozwiązaniami Google.
System ma zautomatyzować proces zakupu i emisji reklam. Reklamodawca będzie zamieszczał reklamę w serwisie a stacje radiowe, będą mogły bezpośrednio wstawiać je do swojej ramówki. Dzięki temu reklamodawca będzie mógł szybko dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. System ma też zapewniać zaawansowane narzędzia służące do targetowania i śledzenia reklam czy generowania raportów.
Przedstawiciele stacji radiowych pochlebnie wyrażają się o pomyśle. Nie ma się czemu dziwić, przychody z reklamy u amerykańskim nadawców radiowych są z roku na rok coraz niższe. Na przykład w kwietniu 2006, były o 5% niższe niż rok wcześniej.
To kolejne, po Google Publication Ads, przedsięwzięcie firmy związane z reklamą offline. Jak pisze Cnet, reklama drukowana Google jest oceniana przez analityków jako średnio udane przedsięwzięcie.
Więcej: CNet (ang.)
***
Jeszcze o reklamie radiowej Google:
Google kupuje firmę specjalizującą się w reklamach radiowych