Reklama mobilna: duży potencjał, ale i przeszkody

Firma analityczna Frost & Sullivan prognozuje, że w 2012 roku rynek reklamy mobilnej w Europie będzie warty 2,2 miliarda euro. Będzie to zatem bardzo łakomy kąsek dla przemysłu telekomunikacyjnego. Jednak aby po niego sięgnąć, przemysł ten będzie musiał się zmierzyć z kilkoma poważnymi przeszkodami.

Aby czerpać zyski z mobilnej reklamy, operatorzy oraz reklamodawcy będą musieli ze sobą ściśle współpracować. Do pokonania pozostają trzy główne kwestie. Pierwszą z nich jest zapewnienie użytkownikom sieci o jeszcze większej prędkości i o jeszcze lepszej jakości niż obecnie. Prezentowane tym kanałem reklamy będą musiały być transparentne dla użytkownika, a więc nie będą mogły być zbyt nachalne, jak ma to często miejsce w przypadku reklam internetowych. Ostatnią rzeczą, której przemysł mobilny będzie musiał się nauczyć jest to, w jaki sposób wykorzystać potencjał reklamy mobilnej. Według analityków, jeśli te trzy podstawowe problemy nie zostaną przezwyciężone, wtedy nie będzie mogło być mowy o znaczącym jego wzroście.

Dla operatorów komórkowych reklamy mobilne mogą być dobrym sposobem na wzrost przychodów z abonenta. Warto jednak dodać, że na chwilę obecną agencje reklamowe bardzo rzadko korzystają z takiej możliwości.