Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama lokalna prawie 50% w górę

Wydatki na internetową reklamę lokalną w USA wzrosną w 2008 r. o 48% szacuje firma Borell Associates. W przyszłym roku zostanie na nią wydane 12,6 mld USD. Największy wzrost odnotują reklama w wyszukiwarkach i wideo, reklama graficzna będzie miała zaledwie 9% wzrost.

Same wydatki na reklamę lokalną w wyszukiwarkach wyniosą w przyszłym roku 5 mld USD, w stosunku do 2,5 mld USD wydanych w tym roku.

Według Borell Associates w 2007 r. po raz pierwszy więcej pieniędzy z reklam lokalnych trafiło do graczy wyłącznie internetowych, niż do firm od lat zajmujących się reklamą regionalną, jak np. właścicieli książek telefonicznych, lokalne gazety czy telewizje.

Największy wzrost w 2007 r. zanotowały firmy internetowe Local.com (138%), Business.com (84%) i oddział reklam lokalnych Google (46%).

Na rynku reklamy lokalnej, wideo i wyszukiwanie przejmują rynek reklamy graficznej. W 2008 r. reklama w wyszukiwarkach będzie miała 40% udziału, reklama wideo - 10%, a reklama graficzna - 50%, w stosunku do 68% w 2007 r.

Firma Borell przewiduje więcej umów o partnerstwie pomiędzy dużymi firmami (jak Google, AOL) a lokalnymi partnerami. Pionierem jest Yahoo, które podpisało umowę z ponad 400 lokalnymi wydawcami gazet.

Co ciekawe, Borell wskazuje na to, że wszystkie firmy które mają strategię sprzedaży zarówno do online jak i do edycji tradycyjnych (np. gazet) miały gorsze tempo wzrostu, niż te, które sprzedawały tylko i wyłącznie reklamę online.