Przegląd tygodnia 21.03-25.03

Kończy się przedświąteczny tydzień. Podejmowaliśmy w nim szereg istotnych dla internetowego rynku tematów. Zastanawialiśmy się nad sposobami szacowania udziałów w rynku reklamy, próbowaliśmy zrozumieć konflikt między Eniro a Panoramą Internetu. Poruszyła nas wiadomość o zmianach w metodologii, o jakich nie poinformowała spółka PBI.

W tekście "Tort reklamowy nierówno krojony" poruszony został temat szacowania udziałów poszczególnych podmiotów w rynku reklamy. Szacunki obarczone są niewielkim błędem, jednak dla mniejszych podmiotów margines rzędu 2% może stanowić o "być czy nie być" przedstawionym w zestawieniu.

Tekst "Przepychanka o Panoramę Firm" próbował uporządkowac temat sporu między Eniro a Panorama Internetu. Jego natura okazała się na tyle złożona, że trudno nam było dojść do jednoznacznych wniosków, kto ma rację. Mamy jednak nadzieję, że konflikt mimo wszystko stał się bardziej czytelny.

Publikowane niedawno na naszych łamach grudniowe wyniki badania PBI zostały objęte metodologiczną zmianą - do oglądalności zliczane były tylko te witryny, których domeny należą do tych samych właścicieli. PBI nie wspomniało o tym słowem. Mówi o tym tekst "PBI po cichu zmodyfikowało metodologię megapanelu".

Tuż przed Świętami opublikowaliśmy wyniki badania nad konsumpcją tradycyjnych mediów przez internautów. Okazuję się, że przeciętny użytkownik sieci ogląda TVN, czyta Newsweeka i słucha RMF FM.

Zachęcamy też do zapoznania się z treścią wiadomości o "nazistowskich" problemach Yahoo, rankingu newsletterów, raportu Allegro o transakcyjnych zwyczajach użytkowników tego serwisu aukcyjnego. Ciekawa jest też informacja o nowopowstałym internetowym kiosku z prasą. Osoby korzystające z usług VoIP ucieszy też zapewne fakt o obniżce cen połączeń oferowanych przez o2 i NEUTRON-IT.

__________

Życzymy Państwu Dobrych i Wiosennych Świąt Wielkiej Nocy i wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym i prywatnym. Oraz - oczywiście - przyjemnej lektury naszych tekstów!

Redakcja Internet Standard