Przegląd tygodnia 20.10-24.10

Google zamierza zadebiutować na giełdzie. Nadchodzi drugi okres świetności e-reklamy - twierdzą analitycy PriceWaterhouseCoopers. Liczba amerykańskich internautów osiągnęła rekordową wartość 150 mln. Sprawa polskiego spamera znalazła swój finał w UOKiK.

Amerykański senat postanowił rozprawić się z spamem. W środę uchwalił specjalną ustawę, która dopuszcza ukaranie spamera grzywną nawet w wysokości 3 mln USD.

Google coraz mocniej przymierza się do wejścia na giełdę. Wiele wskazuje na to, że swoje plany firma zrealizuje już w przyszłym roku.

Użytkownicy, którzy bezskutecznie próbowali znaleźć książki o interesującej ich tematyce, przeszukując jedynie tytuły i autorów, z ulgą powitają nową usługę w Amazon.com. Sklep internetowy umożliwił przeszukiwanie książek pod kątem słów w nich zawartych.

Firma Roxio, która wykupiła Napstera po jego upadku sama niebezpiecznie chyli się ku upadkowi. W trzecim kwartale zanotowała stratę kilkakrotnie większą niż w analogicznym okresie rok temu. Ta sytuacja może rzucić cień na dalsze losy Napstera.

Po załamaniu się dotcomowej potęgi przez ostatnie trzy lata reklama internetowa walczyła o przetrwanie. Wygląda na to, że rynek doczekał się w końcu lepszych czasów – podkreślają analitycy PricewaterhouseCoopers. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60346.html

Telekomunikacja Polska poinformowała w środę o wprowadzeniu trzech nowych abonamentów telefonicznych, w ramach których część rozmów będzie można prowadzić za darmo. Niestety na dzień dzisiejszy zmiany cenowe ani ilościowe nie obejmą żadnego z pakietów internetowych oferowanych przez operatora.

Pod koniec października ubiegłego roku 13 podstawowych serwerów DNS stało się obiektem ataku DDoS (distributed denial of service). Uderzenie w rdzeń światowej pajęczyny mogło doprowadzić do poważnego paraliżu całego Internetu. Rok po tym wydarzeniu Internet Software Consortium (ISC) ogłosiło inicjatywę w celu zwiększenia bezpieczeństwa sieci.

Amerykańscy internauci rosną w siłę. We wrześniu ich liczba wyniosła 150 mln, co jest rekordowym wynikiem w całej historii badań użytkowników Sieci, prowadzonych przez comScore Media Metrix. Najczęściej odwiedzano trzy portale: MSN, AOL oraz Yahoo! Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60326.html

Firma RealNetworks poinformowała o planach uruchomienia europejskiej wersji internetowego serwisu muzycznego Rhapsody. Ma to nastąpić w drugim kwartale 2004 r.

Time Warner w III kw. odnotował znaczący wzrost zysku netto w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W okresie lipiec-wrzesień medialny gigant zarobił 541 mln USD, wobec 57 mln USD rok wcześniej. Przychody Time Warner wzrosły o 4 proc. w ujęciu rocznym do 10,3 mld USD.

Firma home.pl, dostawca usług internetowych, zwiększyła przychody w trzecim kwartale br. W ciągu 9 miesięcy wypracowała zysk w wysokości 2,18 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 600 tys. zł w stosunku do całego poprzedniego roku.

Od środy wysyłane przez Inteligo e-mailowe wyciągi bankowe są opatrzone podpisem elektronicznym.

Aplikacjom dla telefonów komórkowych typu dzwonki czy loga nie można odmówić popularności. Z ostatniego raportu Gartnera, przeprowadzonego na zlecenie Nokii wynika, że wartość tego rynku wciąż rośnie. W tym roku wydamy na takie dodatki 750 mln euro.

Trzeci kwartał 2003 roku obrachunkowego Amazon.com zamknął na plusie z wynikiem 16 mln USD. Przychody amerykańskiego sklepu internetowego wyniosły 1,13 mld USD, o 33 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Firma Google, właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki, została pozwana do sądu przez internetowe biuro turystyczne za używanie w sponsorowanych odnośnikach zastrzeżonych znaków towarowych. Proces przegrała. Wyrok może mieć poważne konsekwencje dla branży internetowej. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60261.html

Yahoo wprowadza nowy sposób ochrony użytkowników przed atakiem wirusów. Każdy dokument dołączony do wiadomości będzie automatycznie skanowany i zablokowany w przypadku wykrycia intruza. Portal uruchomił także usługę Yahoo Mail Plus. Nowe narzędzia pomogą zaprowadzić porządek w skrzynkach pocztowych użytkowników.

Przychody New York Times Digital – internetowej wersji popularnego, amerykańskiego dziennika wzrosły w trzecim kwartale o 19,7%w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Związane jest to z wzmocnieniem e-reklamy oraz podpisaniem umów o współpracy z AOL oraz General Motors.

Symantec ostrzegł internautów przed nowym robakiem, który rozprzestrzenia się za pośrednictwem sieci P2P (m.in. KaZaA, Grokster, eDonkey). Działanie W32.HLLW.Mantas polega na "zamazywaniu" znalezionych w określonych folderach plików z rozszerzeniami txt, doc, html, JPG, gif, ico, bmp i exe.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zajął się sprawą grudziądzkiej firmy, która bombardowała skrzynki pocztowe internautów ofertą swoich szkoleń. Po zbadaniu sprawy UOKiK zabronił firmie Impuls Plus prowadzenia nielegalnego procederu i nakazał ogłoszenie w prasie informacji o łamaniu prawa. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60202.html

Często irytują nas oferty naciągaczy przesyłane pocztą elektroniczną, zachęcające do udziału w różnego rodzaju „łańcuszkach świętego Antoniego” czy innych „piramidach szczęścia”, obiecujących łatwy sposób zarobienia dużych pieniędzy. Paweł Gawrilenko z Mińska założył stronę webową zawierającą informacje demaskujące oszustwa typu “zrób pieniądze nie ruszając się z miejsca”.

Jak podała Gazeta Wyborcza, Sąd Apelacyjny w Gdańsku oddalił wniosek mniejszościowych udziałowców Wirtualnej Polski, którzy zaskarżyli uchwałę o emisji akcji, a konsekwencji doprowadzili do zablokowania wpłaconych za akcje pieniędzy. Teraz WP będzie mogła już skorzystać z otrzymanej gotówki.

Stowarzyszenie RIAA przygotowuje się do pozwania do sądu kolejnej grupy użytkowników sieci bezpośredniej wymiany plików. To już druga taka akcja - pierwszą partię pozwów (261) wystosowano już miesiąc temu. Tym razem jednak stowarzyszenie jest bardzo ostrożne - przed pozwaniem kolejnych internautów, RIAA rozesłało do nich listy z propozycją ugody.

58% Niemców nie wie, co to jest UMTS, a 13% zna nazwę, ale tylko ze słyszenia. Ci, którzy świadomie czekają na tę usługę najpowszechniej liczą na dostęp do poczty elektronicznej i komunikatorów.