Przegląd sił w ARBOMedia

  • Szymon Augustyniak,

Do sieci reklamowej ARBOMedia dołączyły kolejne serwisy. Sieć skupia się jednak obecnie na porządkowaniu portfolio.

Pięć serwisów internetowych pod egidą wałbrzyskiego ISP, spółki hm weszło do sieci reklamowej ARBOmedia. W sieci znajdą się serwisy bundesliga.pl, e-basket.pl, katalogfirm.pl, m2m.pl (platforma rynku nieruchomości) i regionalny serwis twoje-sudety.pl. „Wszystkie te witryny razem generują obecnie około 7 milionów odsłon miesięcznie" - powiedział prezes hm Artur Mazurkiewicz.

Obecnie liczba witryn w sieci oscyluje wokół 115 – 120. „W najbliższym czasie nie przymierzamy się do gwałtownego zwiększania liczby serwisów w naszej sieci, skupimy się raczej na uporządkowaniu portfolio i aktywnej sprzedaży obecnie posiadanych witryn” – powiedział Rafał Neska, marketing manager w ARBOMedia. ARBOMedia chce przeprowadzić dokładne badanie swoich witryn. „Chcemy określić, utrzymanie w sieci których witryn jest dla nas nadal opłacalne. Nie będziemy przy tym kierować się tyle liczbą odsłon, co profilem odbiorców” – mówi Rafał Neska. W obecnej chwili sieć szacuje swój udział w polskim rynku reklamy na 6 – 7%. Podtrzymuje też wcześniejsze prognozy przekroczenia w marcu br. progu rentowności oraz zakończenia całego roku 2002 „na plusie”.

Przedstawiciel ARBOMedia stwierdził ponadto, że sieć będzie obecnie uważnie obserwować rynkową skuteczność takich form reklamy jak superbaner. W ostatnim czasie do swojej oferty takie niestandardowe (wobec zaleceń IAB) rozwiązanie wprowadziła sieć Ad.net. „Jesteśmy w każdej chwili, od strony technologicznej, gotowi na wprowadzenie takiego rozwiązania. Obecnie jednak przypatrujemy się rynkowi” – powiedział Rafał Neska.