Przegląd Tygodnia 13.10-17.10

Japoński operator NTT DoCoMo zamierza agresywnie zdobywać rynek euroazjatycki. Geolokalizacja będzie kolejną opcją, w którą wyposażone będą wyszukiwarki internetowe. W Brukseli toczą się rozmowy o polepszeniu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Pobieranie plików za pomocą popularnego programu KaZaA ma być płatne.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów br. centrum autoryzacji płatności odnotowało dwukrotny wzrost obrotów do poziomu 31,26 mln zł.

W pierwszej połowie br. niemieckie gospodarstwa wydały w Internecie łącznie 2,4 mld EUR - wynika z szacunków GfK.

Google wprowadza kilka zmian do swojego programu sprzedaży treści reklamowych. Przedsiębiorstwa chcące promować się za pomocą wyszukiwarki mają możliwość stworzenia własnych reklam i wybrania haseł, przy których w wynikach wyszukiwania pojawią się informacje o działalności firmy.

We wrześniu 2003 roku spółka portfelowa funduszu MCI - Bankier.pl uzyskała pozytywny wynik EBITDA oraz zysk operacyjny. Dalsze plany Bankier.pl zakładają osiągnięcie w przyszłym roku zysku netto, pełne samofinansowanie się spółki oraz nowe inwestycje.

Specjaliści od marketingu powinni stosować się do odpowiednich wytycznych, aby użytkownicy nie mieli podstaw do określenia ich mianem spamerów – ogłosiły wspólnie trzy instytucje zajmujące się ustalaniem regulacji o prowadzeniu kampanii reklamowych za pośrednictwem poczty elektronicznej. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/60095.html

W czwartek przedstawiciele EBay poinformowali, że sprzedaż serwisu w III kw. przewyższy prognozy analityków, zaś wypracowany zysk znajdzie się w wyznaczonych owymi prognozami ‘widełkach’. Także w IV kwartale zysk będzie zgodny z oczekiwaniami analityków, lecz wynik roczny – okaże się poniżej oczekiwań.

W trzecim kwartale fińska Nokia zarobiła 823 mln euro przy przychodach w wysokości 6,9 mld euro. Produkcja telefonów przyniosła firmie 5.6 mld USD. Nokia w III kw. zanotowała 23-procentowy wzrost sprzedaży, wprowadzając na rynek 45,5 mln sztuk telefonów komórkowych.

Operator portalu muzycznego iplay.pl, firma Blue Melon, podpisała umowy z kolejnymi wytwórniami płytowymi - niezależnymi studiami z Australii i Danii.

Ataki komputerowe idą w parze z oszustwami dokonywanymi podczas transakcji internetowych – wskazuje raport opracowany przez firmę VeriSign. Ponad połowa przestępstw to sprawka użytkowników Sieci pochodzących spoza obszaru Stanów Zjednoczonych.

Japoński operator telefonii komórkowej NTT DoCoMo zamierza zdobyć Europę i Azję usługami i-mode - wynika z oświadczenia przedstawionego przez Keiji Tachikawę, prezesa firmy podczas konferencji Telecom World 2003 w Genewie.

Brytyjczycy wracają. Spółka QXL Ricardo, oczekująca na rozstrzygnięcie sporu o Allegro, postanowiła wraz z firmą JTC, właścicielem Adico.pl, uruchomić nowy serwis aukcyjny - aukcje24.pl, który zastąpi Adico.

Microsoft zacieśnia współpracę z Vodafone Group PLC, której efektem ma być połączenie usług dostępnych za pośrednictwem sieci telefonii komórkowej z aplikacjami dostępnymi jedynie w pecetach. Wygląda na to, że Microsoft ma zamiar rozszerzyć swoją ekspansję na usługi mobilne.

Coraz więcej osób korzystających z wyszukiwarek internetowych chce pozyskać jedynie „lokalne” informacje, związane z instytucjami, firmami czy sklepami działającymi w pobliżu miejsca zamieszkania użytkownika. Wygląda na to, że geolokalizacja wyników wyszukiwania to kolejny etap rozwoju internetowych mechanizmów wyszukiwania. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/60044.html

PAP: W Brukseli reprezentanci ośmiu firm telekomunikacyjnych będą rozmawiać na temat możliwości przyspieszenia rozbudowy szybkiego dostępu do Internetu. Szerokopasmowa infrastruktura to większa wydajność i konkurencyjność gospodarki regionu – uważa Komisja Europejska.

America Online przygotowuje się do uruchomienia tańszej usługi „wydzwanianego” dostępu do Internetu pod szyldem Netscape’a. W ten sposób AOL liczy na to, że pozyska rzeszę nowych użytkowników.

Firma Sharman Networks, operator sieci KaZaA, zamierza w przyszłości rozpocząć pobieranie opłat za korzystanie z jej systemu wymiany plików - informuje australijski magazyn The Age. Przedstawiciele firmy chcą się porozumieć z koncernami muzycznymi, tak by dystrybuowane w KaZaA pliki audio były w pełni legalne.

Już dla 56% małych i średnich amerykańskich firm obecność w Internecie przynosi przynajmniej część przychodów ze sprzedaży towarów lub usług.

Należąca do Polpager SA sieć radiowej telefonii stacjonarnej w ciągu kilkunastu miesięcy chce zwiększyć ilość abonentów do kilkudziesięciu tysięcy.

Umieszczanie 30-sekundowych spotów reklamowych w plikach wideo, wchodzących w skład treści oferowanych przez serwisy internetowe, może okazać się bardzo skuteczną formą marketingu - podpowiada firma Feedroom, która przeprowadziła analizę tego typu form reklamy.

Pomimo irytacji, jaką wywołuje wśród użytkowników Sieci spam, mailing jest wciąż bardzo efektywnym kanałem promocyjnym - wynika z raportu opracowanego przez firmę DoubleClick.

Firma Yahoo! poinformowała, że zamierza coraz więcej serwisów obciążyć opłatą dostępową. Przychody z płatnych treści mają stać się znaczącym źródłem zysku dla portalu.