Przegląd Tygodnia 11.08-14.08

TPSA wprowadza nową ofertę ISDN, która budzi wiele kontrowersji obecnych użytkowników tej usługi. Przychody z tzw. płatnego wyszukiwania zwiększą się w tym roku o 50%. Nowe prawo europejskie ma wpłynąć na sposób używania plików cookies przez właścicieli stron internetowych.

W komentarzu do wyników pierwszego półrocza br. zarząd K2 Internet poinformował, że był to najlepszy okres w dotychczasowej historii spółki.

Wartość sprzedaży dzwonków do telefonów komórkowych może wkrótce przekroczyć wartość sprzedaży płyt CD – wynika z szacunków Mobile Data Association (MDA).

Firma McDonald’s powiększa liczbę restauracji, w których można korzystać z bezprzewodowego dostępu do Internetu, o kolejną setkę. Po udanym wdrożeniu punktów dostępu do Sieci w San Francisco i Nowym Jorku amatorzy hamburgerów będą mogli surfować również w barach w Chicago.

Ostatni piątek okazał się rekordowym dniem dla platformy handlu elektronicznego B2B Marketplanet.

Od 15 sierpnia TPSA wprowadza nową ofertę internetowo-telefoniczną ISDN, droższą od wcześniejszej o prawie 60%. Dla obecnych klientów tej usługi będzie ona przymusowa. Ci, którzy wcześniej podpisali umowę na usługi cyfrowe z operatorem, nie będą mogli już dłużej korzystać z dotychczasowego abonamentu w wysokości 35 zł. Albo dobrowolnie wybiorą jedną z ze znacznie droższych ofert, albo od 1 grudnia zostaną automatycznie przypisani do Pakietu Domowego. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?id=58123

Grupa TP wypracowała w drugim kwartale 2003 r. 314 mln zł zysku netto - przy obrotach na poziomie 9 063 mln zł. Warto zauważyć, że w analogicznym okresie ubiegłego roku Grupa TP miała 52 mln zł straty.

Zmieniają się upodobania klientów amerykańskich sklepów internetowych, wzrasta też liczba nabywców oraz wysokość płaconych przez nich rachunków – wynika z ostatniego raportu pt. "Amerykański e-commerce – prognozy 2003-2008", przygotowanego przez analityków Forrester.

Przychody z tzw. płatnego wyszukiwania zwiększą się w tym roku o 50% (w porównaniu z rokiem ubiegłym) - wynika z raportu opublikowanego przez Jupiter Research. Z opracowania dowiadujemy się, że cały e-reklamowy tort zwiększy się w 2003 r. o 10% - do 6,3 mld USD. Więcej http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?id=58077

Do 2007 roku użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z usług pre-paid stanowić będą ponad połowę 1,7 mld użytkowników komórek na świecie.

Jedna piąta budżetów IT wielkich firm amerykańskich jest przeznaczana na inicjatywy związane z e-biznesem. Największa część tych wydatków lokowana jest w inwestycje związane z rozwojem infrastruktury i sieci - dowodzi nowy raport Line 56 Media oraz A.T.Kearney.

Polski komunikator Gadu-Gadu uruchomił ogólnopolską usługę dostępu do Internetu Gadu-Gadu NET. Oferta dostępna jest zarówno dla posiadaczy tradycyjnych modemów analogowych, jak i modemów ISDN.

Większość brytyjskich witryn z sektora e-commerce nie spełnia podstawowych wymogów prawnych i konsumenckich – wynika z analizy firmy Clickdocs.

Europejskie prawo, które ma wejść w życie pod koniec października br. w krajach UE, ma wpłynąć na sposób używania plików cookies przez właścicieli stron internetowych. Więcej http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?id=58071

Firma finansowa Merrill Lynch zamierza uniemożliwić swoim pracownikom korzystanie z "zewnętrznych" kont pocztowych. Powodem takiej decyzji jest konieczność zabezpieczenia firmowej sieci przed wirusami.

W najbliższych miesiącach w USA pojawić ma się kilka tysięcy nowych punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu. Firmy SBC i Wayport zamierzają umieścić hot spoty przede wszystkim na lotniskach i w hotelach.

Microsoft oskarżył o wysyłanie spamu niewinnego użytkownika Sieci. Korporacja oficjalnie przeprosiła poszkodowanego za pomyłkę.

Internet w pracy nie zawsze służy realizacji zadań zawodowych, ale w ostatecznym rozrachunku, zdaniem ok. trzech czwartych internautów surfujących w czasie pracy, pomaga podnosić wydajność pracownika.

Firma Pathway Communications opracowała nową metodę walki z tzw. spamem. Oprócz oferowania oprogramowania filtrującego, firma zaleca internautom korzystanie z pomocy jej pracowników, których zadaniem jest dokładne analizowanie każdej formy spamu.