Przegląd Prasy 13.10
- Łukasz Dec,
- 13.10.2000, godz. 08:51
Sprytny manewr Centertela.
PARKIET Być może TP S.A. a nie Centertel wystartuje w przetargu na UMTS. Uchroni to operatora telefonii komórkowej od udostępniania swojej infrastruktury zgodnie z zasadą roamingu krajowego.
RZECZPOSPOLITA Z nieoficjalnych informacji uzyskanych w Ministerstwie Łączności wynika, że przesyłanie rozmów telefonicznych w systemie VoIP (Voice over Internet Protocol) będzie traktowane jako transmisja danych i jako takie nie będzie wymagało koncesji telekomunikacyjnej. (B3)
Dystrybutor komputerów przenośnych Karen Notebook skoryguje w najbliższych dniach prognozą zysku na ten rok. Możliwe, że wykaże stratę zamiast 5 milionowego zysku. (B4)
Podczas wczorajszego seminarium zorganizowanego przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego dyskutowano o bezpieczeństwie danych osobowych gromadzonych przez administratorów witryn Internetowych i kwestii prawa autorskiego w Internecie. (C2)
PULS BIZNESU Przeciągają się rozmowy Computerlandu ze Stalexportem na temat utworzenia elektronicznej giełdy stali. Nieoficjalnie mówi się, że Stalexport ma obawy co do korzyści wynikających z tego przedsięwzięcia. (s.3)
Skandynawski operator telekomunikacyjny Tele2 zainwestuje w Polsce 230 milionów złotych w ciągu trzech lat. (s.7)
Według szacunków banku ING Barings obecna wartość rynku usług internetowych w Polsce wynosi 27,3 miliarda złotych. (s.7)
PRAWO I GOSPODARKA Konsorcjum France Telecom i Kulczyk holding zapłaciło wczoraj za 35 procent akcji TP S.A. (s.1)
Bezpieczeństwo w sieci: w tym roku szkody wynikłe z przestępstw w Internecie wyniosą 1,6 biliona dolarów – wynika z raportu PricewaterhouseCoopers. (s.6)
FINANCIAL TIMES Europejski operator telekomunikacyjny UPC dementuje pogłoski o ewentualnym przejęciu go przez konkurenta, którego nazwy nie ujawniono.
Koncern medialny Vivendi oczekuje zatwierdzenia przez komisję Unii Europejskiej zakupu części grupy Seagram.
WALL STREET JOURNAL Banki Barclays i Nomura Securities zamierzają wspólnie stworzyć portal do handlu detalicznego. Firmy spodziewają się pozyskać 500 tysięcy użytkowników do końca przyszłego roku.