Programy TVP w całości na YouTube
-
- 13.10.2010, godz. 10:19
Telewizja Polska podpisała umowę o współpracy komercyjnej z YouTube - największym serwisem wideo na świecie. Kabarety, programy kulinarne, rozrywka czy sport będą odtąd dostępne za darmo w sieci. TVP zyska zaś na reklamach, które trzeba będzie obejrzeć, by zdobyć dostęp do filmu.
Dzięki nowej umowie, TVP rozbuduje istniejący kanał, a na YouTube znajdziemy pełne odcinki programów tuż po emisji na antenie i materiały archiwalne. Telewizja Polska zapowiada m.in. kanały tematyczne, a wśród nich sport, rozrywkę, kabarety i styl życia - blok zawierający programy kulinarne i podróżnicze.
Obecnie trwają prace nad wdrożeniem uzgodnionego z serwisem planu działania. TVP jest pionerem współpracy z YouTube w Polsce. Jak dotąd, polskie telewizje skupiały się na własnych projektach - Polsat stworzył platformę multimedialną IPLA, a TVN udostępnia swoje materiały za pośrednictwem współpracującego z telewizją portalu Onet.
Telewizja Polska zarobi głównie na reklamach, które będą wyświetlać się w formatach InVideo, display i pre-roll. Łatwiejsza będzie też kontrola materiałów z pomocą technologii YouTube Content ID, która pomoże w identyfikacji materiałów należących do wydawcy i zamieszczonych bez jego zgody.
Co ciekawe, Telewizja Polska nie musi blokować bezprawnie dodanego filmu - może np. komercyjnie wykorzystać materiał wideo, zarabiając na otaczających go reklamach.