Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Prawie prywatna poczta w pracy

Ponad połowa wszystkich wiadomości, które trafiają do naszej skrzynki pocztowej w pracy to albo spam, albo całkowicie prywatna korespondencja, która z zawodowymi obowiązkami nie ma nic wspólnego. Nowy raport Mirapoint i Radicati Group otwiera pracodawcom oczy.

Według najnowszego raportu o nawykach korzystania z poczty korporacyjnej przygotowanego przez Mirapoint oraz Radicati Group aż 23% wiadomości ma charakter zupełnie prywatny. Wiadomo również, że 33% wiadomości to spam. W efekcie wiadomości, które mają większy lub mniejszy związek z pracą stanowią zaledwie 45% wszystkich trafiających do skrzynki statystycznego pracownika.

Nietrudno zauważyć, że wnioski płynące z raportu mogą stanowić zagrożenie dla swobody korespondencji pracowników. Pracodawcy mogą bowiem nabrać chyba słusznego przekonania, że taki udział wiadomości nie związanych z pracą zawodową, może mieć wpływ na wydajność pracowników. Według Marcela Nienhuisa z Radicati, owe 23% wiadomości prywatnych to wartość wyższa niż ta, której mogli się dotąd domyślać pracodawcy.

72% pracowników przyznało, że wysyła dowcipy, zdjęcia, klipy wideo oraz inne niezawodowe pliki w obrębie intranetu czy ogólnie - pracownikom tej samej firmy. 12% dzieli się nielegalnymi kopiami utworów muzycznych. Nie jest to oczywiście bez znaczenia dla przepustowości łącz w ich firmie, by nie wspomnieć o ograniczonej pojemności serwerów.

Jedynie 28% respondentów twierdzi, że nigdy nie wykorzystuje poczty w pracy, by przesyłać tego rodzaju pliki.

Zachęcamy do wzięcia udziału w naszej sondzie dotyczącej wykorzystania poczty w pracy do prywatnych celów.