Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Prawie 70% Amerykanów ogląda wideo online

Firma badawcza JupiterResearch wraz z Akamai Technologies przygotowały raport dotyczący wideo w sieci. Większość osób preferuje oglądać klipy na stronach portali i dostawców interntu (ISP). Użytkownicy wideo online najbardziej nie lubią przerywania transmisji oraz zbyt długiego czasu ładowania się filmu.

69% z 2319 osób ankietowanych przez Jupiter oglądało wideo online przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 46% internautów ogląda wideo online co najmniej raz na miesiąc.

84% użytkowników ogląda wideo online z domu, a 11% z biur.

Największa grupa internautów oglądających wideo online to osoby w wieku 25 - 34 lata (27%), kolejną dużą grupą są osoby w wieku 35 - 44 lata (23%). Najmniejsza jest grupa osób w wieku 55+ (15%).

Amerykanie oglądający wideo w sieci to doświadczeni internauci, 78% z nich korzysta z sieci dłużej niż 5 lat.

Dwa najważniejsze powody frustracji związanych z oglądaniem wideo online to przerywanie transmisji obrazu (44% odpowiedzi) oraz zbyt długi czas wczytywania (35% odpowiedzi). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się jakoś obrazu (32%). Aż 15% odpowiedzi brzmiało "zawsze byłem zadowolony z wideo online". Zbyt długie reklamy w wideo, były na szóstym z kolei powodem niezadowolenia z 18% odpowiedzi.

Cztery najważniejsze powody dla których internauci nie oglądają wideo w sieci to: preferncja oglądania klayscznej TV (aż 42%), brak czasu (29%) oraz zbyt niska prędkość połączenia (27%) i zbyt długi czas buforowania (23%). Jupiter zwraca uwagę, że dwa ostatnie problemy można naprawić dzięki odpowiednim technologiom kodowania oraz poprawie sieci dystrubucji contentu (CDN - content delivery network).

Jak wynika z badań Forrestera najwięcej internautów po wideo do sieci wybiera się na stronę portalu lub dostawcy internetu - aż 41%. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe takie jak YouTube - 39% odpowiedzi. Jednak przyjrzenie się temu kto odwiedza takie serwisy przynosi interesujące rezultaty - 49% osób wieku 18-44 i zaledwie 19% w wieku 45+.

Internauci najchętniej chcieliby oglądać newsy (35%) oraz krótkie klipy i fragmenty programów TV (33%) i teledyski (32%). Jednak już 28% deklaruje, że chce w sieci oglądać całe odcinki seriali i programów TV, a 27% jest zainteresowanych filmami pełnometrażowymi.

Raport z badania można pobrać bezpłatnie ze strony Akamai.