Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Pora na mądrzejsze narzędzia

Inwestycje w CRM koncentrowały się zazwyczaj na zbieraniu danych dostarczanych przez różne kanały (operacyjny CRM). W 2004 roku ma się to zmienić. Według raportu AMR Research inwestycje w CRM dotyczyć mają "analitycznego CRM" - pozwalającego menedżerom wydobyć sens z morza zebranych danych.

Według raportu AMR Research, w 2004 roku inwestycje w CRM wzrosną w USA do 10,8 mld USD - tym samym przewyższając ubiegłoroczne o 1 mld USD. Analitycy dowodzą, że firmy, które kupiły narzędzia do zbierania danych obecnie przymierzają się do zakupu narzędzi analitycznych oraz służących tworzeniu modeli i prognoz. Tego typu implementacje to duże projekty wymagające czasu - przeciętnie od 6 do 12 miesięcy.

Warto może przypomnieć wcześniejsze badania przedstawione przez AMR Research, wedle których wydatki na zarządzanie kontaktami odpowiadają 16% budżetów na aplikacyje (i zarazem 19% budżetów IT) dużych i średnich przedsiębiorstw. W 2003 roku blisko połowa firm (48%) twierdziła, że wykorzystywała aplikacje CRM podczas gdy dalsze 25% twierdziło, że jest w trakcie implementacji CRM.

Zanim jednak firmy podejmą nowe inwestycje w analityczny CRM, muszą wyczyścić swoje hurtownie danych z nieodpowiednich i niepoprawnych danych. Według analityków ten proces może w ciężkich przypadkach potrwać nawet kilka miesięcy. A nagroda? W ocenie AMR Research analityczny CRM pozwala m.in. na podniesienie odsetka odpowiedzi na generowane w oparciu o posiadane dane zapytania od 30 do 70%.