Poniedziałkowy Przegląd Prasy

Rusza kampania reklamowa NOM-u, której początek przypada na rozpoczęcie świadczenia usług międzymiastowych przez Energis.

PARKIET

Nowe szanse dla TP SA

Kurs akcji operatora wzrósł w piątek o 4,5% po czwartkowej prezentacji zarządu spółki. Według Georga Storożyńskiego, nowego wiceprezesa ds. finansowych spółki, najważniejszymi celami jej władz są zwiększenie przychodów, redukcja długu, wydatków inwestycyjnych i zatrudnienia. (s. 1)

PRAWO I GOSPODARKA

Microsoft kontratakuje Sony

Rozpoczęła się sprzedaż konsoli gier wideo Microsoftu – Xbox. Według firmy z Redmond do Świąt ma się sprzedać 1,5 mln sztuk. Tymczasem w niedzielę rusza sprzedaż konkurencyjnego produktu Nintendo – GameCube, który jest tańszy o 100 USD. Obie konsole są sprzedawane poniżej kosztów produkcji, rzeczywiste zyski przynosić mają gry. (s. 6)

Warunki w Sieci

Ministerstwo Finansów zmienia sposób informowania o przetargach sprzedaży, zamiany i odkupu obligacji skarbowych. Wszystkie dane na ten temat będą publikowane wyłącznie w Internecie – w serwisei ministerstwa (www.mof-net.gov.pl), oraz w serwisie Reutera. (s. 11)

PULS BIZNESU

Super Media: emisja obligacji zamiennych

Spółka zajmująca się usługami internetowymi zamierza wyemitować obligacje zamienne na akcje wartości 10 mln zł. Pieniądze z planowanej na I kw. 2002 emisji będą prezeznaczone na budowę centrum hostingu i zarządzania siecią, oraz rozwój usług transmisji danych. (s. 6)

GAZETA WYBORCZA

Odpalą NOM pałac

W pięć miesięcy po uruchomieniu usług, Niezależny Operator Międzymiastowy rozpoczął kampanię reklamową. Według rzecznika NOM, Marcina Gruszki, zupełnie przypadkowa jest zbieżność z rozpoczęciem świadczenia usług przez trzeciego, po NOM i Netii niezależnego operatora – Energis. (s. 31)