Poniedziałkowy Przegląd Prasy
- 19.11.2001, godz. 09:18
Rusza kampania reklamowa NOM-u, której początek przypada na rozpoczęcie świadczenia usług międzymiastowych przez Energis.
PARKIET
Nowe szanse dla TP SA
Kurs akcji operatora wzrósł w piątek o 4,5% po czwartkowej prezentacji zarządu spółki. Według Georga Storożyńskiego, nowego wiceprezesa ds. finansowych spółki, najważniejszymi celami jej władz są zwiększenie przychodów, redukcja długu, wydatków inwestycyjnych i zatrudnienia. (s. 1)
PRAWO I GOSPODARKA
Microsoft kontratakuje Sony
Rozpoczęła się sprzedaż konsoli gier wideo Microsoftu – Xbox. Według firmy z Redmond do Świąt ma się sprzedać 1,5 mln sztuk. Tymczasem w niedzielę rusza sprzedaż konkurencyjnego produktu Nintendo – GameCube, który jest tańszy o 100 USD. Obie konsole są sprzedawane poniżej kosztów produkcji, rzeczywiste zyski przynosić mają gry. (s. 6)
Warunki w Sieci
Ministerstwo Finansów zmienia sposób informowania o przetargach sprzedaży, zamiany i odkupu obligacji skarbowych. Wszystkie dane na ten temat będą publikowane wyłącznie w Internecie – w serwisei ministerstwa (www.mof-net.gov.pl), oraz w serwisie Reutera. (s. 11)
PULS BIZNESU
Super Media: emisja obligacji zamiennych
Spółka zajmująca się usługami internetowymi zamierza wyemitować obligacje zamienne na akcje wartości 10 mln zł. Pieniądze z planowanej na I kw. 2002 emisji będą prezeznaczone na budowę centrum hostingu i zarządzania siecią, oraz rozwój usług transmisji danych. (s. 6)
GAZETA WYBORCZA
Odpalą NOM pałac
W pięć miesięcy po uruchomieniu usług, Niezależny Operator Międzymiastowy rozpoczął kampanię reklamową. Według rzecznika NOM, Marcina Gruszki, zupełnie przypadkowa jest zbieżność z rozpoczęciem świadczenia usług przez trzeciego, po NOM i Netii niezależnego operatora – Energis. (s. 31)