Poniedziałkowy Przegląd Prasy

Według informacji Parkietu, TP S.A. porozumiała się ostatecznie z WP, jednak na innych warunkach niż ustalono pierwotnie w maju br.

PARKIET

Będzie transakcja

Telekomunikacja Polska porozumiała się ostatecznie z Wirtualną Polską. Operator obejmie początkowo tylko przeznaczony dla niego pakiet akcji nowej emisji, a pozostałą część udziałów w ramach wynegocjowanej opcji. Umowa sprzedaży pakietu mniejszościowego zostanie podpisana w ciągu kilkunastu dni. Porozumienie oznacza zmianę warunków inwestycji TP S.A. w stosunku do założeń znanych od maja br. (s. 1)

Prokom nie planuje przejęcia Apeximu

Jacek Duch, członek zarządu Prokomu powiedział, że spółka nie zamierza przejąć Apeximu. Pogłoski o przejęciu pojawiły się w prasie po wyborze przez Postdatę, spółkę stowarzyszoną Prokomu, warszawskiego integratora na jednego z podwykonawców kontraktu dla Poczty Polskiej. (s. 2)

PRAWO I GOSPODARKA

Dell umacnia pozycję

Dell, jako jedyny producent komputerów, podtrzymał prognozy przychodów w III kwartale br. Obroty firmy w tym okresie wyniosą 7,4 mld USD, a zysk wyniesie 15 centów na akcję. (s. 6)

STGroup tworzy rezerwy o wartości 40 mln zł

Spółka poinformowała o utworzeniu rezerw z tytułu należności od spółek zależnych i złej sytuacji finansowej w wysokości 40 mln zł. 9,3 mln zł to rezerwa związana z inwestycją w Internet Idea, 6,2 mln zł w związku z inwestycją w spółkę SPIN, o 14,6 mln zł zwiększono rezerwę z tytułu pożyczek udzielonych spółce STGroup Capital. (s. 12)

PULS BIZNESU

TDC Internet kończy już porządkowanie Zilliona

Do końca roku TDC Internet zakończy restrukturyzację sześciu spółek providerskich, m.in. zredukuje zatrudnienie i przygotuje ujednoliconą ofertę. Na inwestycje w sieć ISP spółka ma przeznaczyć 200 mln zł. W br. przychody TDC Internet mają wynieść 40 mln zł. (s. 8, 9)

TK zainwestuje 170 mln zł w rozwój infrastruktury

Spółka zależna PKP ma wydać na rozbudowę sieci światłowodowej łącznie 170 mln zł. Telekomunikacja Kolejowa ma w przyszłym roku osiągnąć zysk netto 50 mln zł. (s. 6)

GAZETA WYBORCZA

Wyspiarze na czele

Internetowy rynek reklamowy w Europie ma wynieść 1,77 mld USD. Według raportów IAB oraz PricewaterhouseCoopers wzrost wydatków na reklamę on-line wyniósł w minionym roku aż 700% w stosunku do 1999 roku. Najwięcej, 308 mln USD, wydano na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii. (s. 31)