Poniedziałkowy Przegląd Prasy

W 2004 roku wartość rynku rekrutacji on-line ma wzrosnąć według Forrester Research do 3,2 mld USD. Przejęcie przez właściciela Monster.com największej konkurencji tego serwisu – HotJobs.com, to w ocenie analityków m.in. Financial Times ważny etap postępującej konsolidacji internetowego sektora pośrednictwa pracy.

PARKIET

Menedżerowie do niczego?

Około 80 menedżerów spółek giełdowych nie otrzymało absolutorium podczas tegorocznych ZWZA za działalność ubiegłoroczną. Dotyczy to m.in. niektórych członków zarządu i rad nadzorczych Apeximu, Elektrimu, czy Optimusa. (s. 1)

Internetowe sprzątanie

Elektrim zakupił 40% akcji CT Creative Team za 65,4 tys. zł. Włączenie specjalizującej się w tworzeniu rozwiązań integrujących sieć GSM oraz Internet spółki można uznawać za kontynuację strategii sprzątania po poprzednich władzach Elektrimu. (s. 3)

Debiut w sierpniu

11 lipca ostatecznie zarejestrowano podniesienie kapitału portalu Hoga.pl. PDA Hogi zadebiutowały 1,5 miesiąca temu. Prezes portalu, Tomasz Kosobucki zapowiada debiut akcji portalu na sierpień oraz rychłe zwrócenie się do zarządu GPW o dopuszczenie do obrotu akcji serii A, C i D. (s. 3)

PULS BIZNESU

Francuski Wanadoo też wejdzie do WP.pl

Należący do France Telecom portal może dołączyć do grona akcjonariuszy Wirtualnej Polski. Byłby to pierwszy zagraniczny portal, który zdecydowałby się na inwestycję kapitałową w Polsce. W polski portal zainwestuje także za pośrednictwem TP Internet - TP S.A. W piątek internetowe ramię rodzimego telekomu poinformowało o podniesieniu kapitału spółki o 86 mln zł. (s. 4)

Prospekt Interii.pl: wszyscy niewinni...

Mirosław Kachniewski, rzecznik KPWiG stwierdził, że komisja rozważa wznowienie postępowania w sprawie prospektu Interii.pl. Wykluczył jednocześnie raczej możliwość cofnięcia decyzji o dopuszczeniu portalu do publicznego obrotu. (s. 9)

PRAWO I GOSPODARKA

Monstrualne przejęcie

Amerykańska agencja doradztwa personalnego TMP Worldwide, która zarządza internetowym serwisem rekrutacyjnym Monster.com przejęła swoją największą konkurencję: HotJobs.com. Wartość transakcji to 460 mln USD. TMP skorzystało z okazji i przejęło HotJobs.com za ok. 60% jej wartości z okresu internetowej gorączki. (s. 5)

GAZETA WYBORCZA

Z krainy tulipanów

LostBoys, jedna z największych w Europie firm świadczących multimedialne usługi internetowe oraz e-consulting – zawitała do Polski. W bieżącym roku spółka zamierza Zainwestować w Polsce ok. 2 mln zł. Na początku polski oddział będzie pracował nad zleceniami od międzynarodowych klientów LostBoys. (s. 21)