Polska reklama straciła na wartości
-
- Artur Małek,
- 04.08.2009, godz. 10:12
W I półroczu polski rynek reklamowy skurczył się o 11,4 proc., do 3,432 mld zł - szacuje dom mediowy Starlink.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2008 r. jedynie internet odnotował wzrost przychodów, bo aż o 10,2 proc. Wszystkie pozostałe media straciły w tym okresie - szacuje Starlink.
Najbardziej poszkodowane są papierowe dzienniki, gdzie ujemna dynamika wyniosła - 20,2 proc. Kolejne, niechlubne, końcowe miejsca zajęły papierowe magazyny (-15,5 proc.), radio (-13,0 proc.) i telewizja (-12,8 proc.).
W I półroczu najbardziej na reklamie oszczędzały: sektor finansowy, firmy motoryzacyjne oraz producenci odzieży, sprzętu AGD-RTV i komputerów. Najgorszy był drugi kwartał, gdy firmy obniżyły swoje wydatki na reklamę aż o 15,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.
Mimo spadkowej tendencji na rynku, w I półroczu swoje budżety na reklamę zwiększyli producenci farmaceutyków (aż o 15 proc., czyli o 26 mln zł).
Źródło: Wyborcza.pl