Pierwsze wrażenie e-konsumenta

  • Szymon Augustyniak,

Brytyjska firma zleciła badanie nastawienia potencjalnych klientów do nazw domen, spod których otrzymują pocztą elektroniczną oferty handlowe. Easily.co.uk zapytała ponad 1500 osób, czy skłonne są bardziej zaufać wiadomości elektronicznej spod adresu sales@londonplumbing.com czy londonplumbing@hotmail.com.

Aż 88% ankietowanych przychyliło się do pierwszej opcji, uzasadniając to tym, że adres wydał im się z większym prawdopodobieństwem adresem profesjonalnej i godnej zaufania firmy. Jeszcze wyższym zaufaniem obdarzyli adres nieanonimowej domeny konsumenci w wieku 16-24 lata (95% wskazań).

Organizatorzy badania, podkreślają, że uzyskanie tak ważnego dobrego pierwszego wrażenia klienta możliwe w tym wypadku jest wyjątkowo niskim kosztem. Rejestracja domeny kosztuje niewiele a daje ponadto możliwość zachowania adresów przy zmianie dostawcy usług internetowych.

Gwoli porządku dodajmy, że sam organizator badania, Easily.co.uk, zajmuje się świadczeniem tych usług.