Piątkowy Przegląd Prasy

Największy medialny koncern świata AOL Time Warner przyznał, że niewłaściwie zaksięgował 49 mln USD. Władze spółki poinformowały o tym na kilka godzin przed ostatecznym terminem składania deklaracji uczciwości (wyznaczonym przez komisję nadzoru giełdy).

PULS BIZNESU

Vivendi stracił 12,3 mld EUR

Po pierwszym półroczu 2002 r. koncern Vivendi Universal stracił aż 12,3 mld EUR – czyli prawie tyle, co w całym ubiegłym roku. Firma zamierza sprzedać aktywa warte co najmniej 10 mld EUR – według analityków będą to udziały w firmach telekomunikacyjnych (również w Polsce) oraz telewizji Canal+. (s. 10)

GAZETA WYBORCZA

Szczerość za pięć dwunasta

Największy medialny koncern świata AOL Time Warner przyznał, że niewłaściwie zaksięgował 49 mln USD. Władze spółki poinformowały o tym na kilka godzin przed ostatecznym terminem składania deklaracji uczciwości (wyznaczonym przez komisję nadzoru giełdy). O całej sprawie poinformował kilka tygodni temu "Washington Post". Nieprawidłowości polegały na tym, że internetowa część koncernu niewłaściwie zaksięgowała co najmniej sześć transakcji – AOL sprzedawał powierzchnie reklamowe portali internetowych, a przychody ze sprzedaży księgował jako własne. (s. 16)

PRAWO I GOSPODARKA

Rynek nie ruszy od razu

Od piątku zaczyna obowiązywać ustawa o podpisie elektronicznym. Wejście w życie ustawy o e-podpisie nie będzie jednak oznaczało nagłej rewolucji, a jedynie początek mozolnej drogi upowszechniania tej metody składania oświadczeń woli. Z podpisu elektronicznego będzie można korzystać nie tylko w obrocie rynkowym – ustawa stanowi, że do końca roku do jej wymogów dostosują się również banki i organy władzy publicznej. (s. 8)

PARKIET

11,6 mln telefonów komórkowych

Ponad 11,6 mln wyniosła na koniec czerwca liczba użytkowników telefonii komórkowej w Polsce. Liderem, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, jest PTK Centertel. Działający na naszym rynku operatorzy osiągnęli łączne przychody na poziomie 6,2 mld zł. (s. 1)

RZECZPOSPOLITA

TP Internet – zwiększy udział w Parkiet Media

TP Internet do końca roku chce z 71,5% do 100% zwiększyć swój udział w spółce Parkiet Media, wydawcy "Gazety Giełdy Parkiet". W przyszłości, gdy wydawnictwo będzie w stanie pokryć z przychodów bieżące koszty, TP Internet chce je sprzedać strategicznemu inwestorowi. (s. B3)