Personalizacja wyników wyszukiwania w Google
- Mateusz Pakulski,
- 21.11.2008, godz. 11:30
Google uruchomił właśnie możliwość personalizacji wyników wyszukiwania. Dzięki temu możliwe będzie zapisywanie oraz komentowanie wyświetlonych rezultatów. Ma to pomóc użytkownikowi w interpretacji wyników znalezionych już w przeszłości.
Od jakiegoś już czasu Google zastanawiało się czy dać użytkownikom możliwość samodzielnego decydowania o tym, co znajdzie się na stronie z wynikami wyszukiwania. Wygląda na to, że w końcu firma z Mountain View zdecydowała się na taki krok. Od wczoraj w wynikach wyszukiwania znajdują się dwa nowe odnośniki. Jeden z nich pozwala na filtrowanie treści i umieszczanie naszych ulubionych wyników na samej górze strony za każdym razem, kiedy wpiszemy w okienko wyszukiwania dane słowa kluczowe. Drugi link pozwala na dodanie komentarza do znalezionej strony.
Decyzja Google najprawdopodobniej została podyktowana tym, że kilka startujących dopiero firm, takich jak Mahalo, Hakia czy Chacha, wprowadziło już taką funkcjonalność w swoich wyszukiwarkach.
Na chwilę obecną personalizacja wyników wyszukiwania w Google możliwa jest tylko w sytuacji, gdy użytkownik jest zalogowany na swoim koncie. Jednak w przyszłości Google nie wyklucza wprowadzenia takiej funkcjonalności w całości lub jej części do ogólnodostępnego silnika wyszukującego, który jest najpilniej strzeżoną tajemnicą firmy.