Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Orbitz na giełdę

Serwis będący wirtualnym przedstawicielstwem głównych amerykańskich linii lotniczych przesłał do komisji papierów wartościowych (SEC) prospekt emisyjny. Firma chce pozyskać z publicznej oferty 125 mln USD.

Oferentami emisji będą banki Goldman, Sachs & Co., Credit Suisse First Boston, oraz kancelarie Legg Mason Wood Walker i Thomas Weisel Partners. Firma ma być notowana na Nasdaq pod symbolem ORBZ. Z informacji zawartych w prospekcie wynika, że od chwili uruchomienia Orbitz w czerwcu ub. roku, witryna zarejestrowała 6 mln użytkowników i przeprowadziła ponad 6 mln transakcji sprzedaży usług podróżniczych. W pierwszym kwartale br. firma sprzedała usługi (głównie bilety lotnicze) o wartości 542 mln USD. Przychody Orbitz wyniosły 32,1 mln USD, firma odnotowała stratę netto w wysokości 8,9 mln USD. Uzyskanie rentowności będzie wymagało, według przedstawicieli firmy, znacznego wzrostu przychodów.

Orbitz został założony przez amerykańskie linie lotnicze American Airlines, Continental Airlines, Delta Air Lines, Northwest Airlines i United Airlines w odpowiedzi na sukcesy rynkowe niezależnych od linii wirtualnych biur podróży jak Expedia.com czy Travelocity. Swoim klientom mógł zaoferować znacznie niższe ceny biletów lotniczych (rabaty na początku dochodziły do 15%), co wymusiło na konkurentach poszerzenie oferty o dodatkowe usługi turystyczne i wyjazdowe.